اسقاطی‌ها از پایتخت می‌روند

شهرداری منطقه 4 تهران از جمع‌آوری خودروهای اسقاطی و بلااستفاده از سطح معابر خبر داد

شهروندآنلاین- روزگاری مُد روز بودند و مایه فخرفروشی به خیابان‌های تهران. سال‌ها لاستیک‌هایشان را روی آسفالت خیابان‌های تجریش، راه‌آهن، شوش، مولوی و… ساییده‌اند. عمری خاطره تلخ و شیرین خسته‌شان کرده تا برای رفع خستگی سال‌ها پیاده‌رویی شود پارکینگ همیشگی‌شان.

بنز و فولوکس ندارد. رنگ‌شان را زیر نورآفتاب و رگبار باران و برف از دست داده‌اند. لاستیک‌ها پنچر شده‌اند. شیشه‌ها شکسته‌اند تا روکش‌های نونوار دیروز سفیدی آفتاب را به خود بگیرند. صندلی‌هایی که حالا جای گرمی برای گربه‌های شهر هستند.

آسمان شهر که مهتابی می‌شود، کابوس همیشگی به سراغ‌شان می‌آید. محلی 66کیلومتر دورتر از پایتخت. کمی پایین‌تر از شهرک صنعتی شمس‌آباد. کابوس‌شان با دَرِ بزرگی شروع می‌شود رو به گورستان ماشین‌ها. گورستانی پُر از اسکلت بنزها و…. اینجا نقطه پایان آنهاست؛ اسقاط. جایی که قرار است اتاقک سفید، سرخ، زرد و سیاه‌شان در هم پیچیده شود.

سرنوشتی که حالا معاون شهردار منطقه 4 تهران آن را کمی جلو انداخته و می‌گوید: «براساس قانون سد معبر عمومی، اشغال پیاده‌روها و استفاده غیرمجاز از آنها ممنوع است.» حمیدرضا فرخی معتقد است شهرداری مکلف است ضمن جلوگیری نسبت به رفع موانع موجود و آزادکردن معابر و اماکن اقدام کند.

فخری از رفاه حال شهروندان و بهبود سیمای شهر می‌گوید. دلایلی که سبب شده از ابتدای سال 62 خودروی بلاصاحب  چندین‌بار اخطاریه کتبی بگیرند و متوقف شوند. او از دردسرهای این خودروها می‌گوید. خودروهایی که حالا پاتوق معتادان، خریدوفروش موادمخدر و انبار وسایل سرقتی شده‌اند.

فرخی از 370 دستگاه اسقاطی می‌گوید که در این منطقه جمع‌آوری و به پارکینگ واقع در محله حکیمیه منتقل شده‌اند. «در این راستا از شهروندان تقاضا می‌شود درصورت مشاهده چنین مواردی با سامانه 137 یا 1888 تماس گرفته و آدرس خودروهای رهاشده را اعلام کنند.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.