اینیستا نه، هیوندای به پرسپولیس رسید

اولسان هیوندای با شکست تیم ژاپنی در غیاب آندرس اینیستا رقیب پرسپولیس در فینال لیگ قهرمانان آسیا شد

برخلاف فینال دو سال قبل که رقیب پرسپولیس ژاپنی بود، این بار یک تیم کره‌ای جواز حضور در فینال لیگ قهرمانان آسیا و رویارویی با سرخپوشان ایرانی را گرفت.

کمتر از یک هفته دیگر پرسپولیس باید در فینال لیگ قهرمانان آسیا به میدان برود و امروز هم سرخپوشان به همین منظور راهی دوحه قطر شدند، اما دقیقا در زمانی که گل‌محمدی و شاگردانش در آسمان به سمت قطر در پرواز بودند، تیم اولسان هیوندای کره توانست در یک بازی نفسگیر از سد ویسل کوبه ژاپن عبور کند.

آندرس اینیستا، فوق ستاره سابق بارسلونا که تا بازی قبلی در ترکیب تیم ژاپنی بود، با عصا به استادیوم رفت تا مشخص شود نه تنها دیدار نیمه نهایی بلکه  فینال احتمالی را هم از دست خواهد داد. همان جا بود که رویارویی اینیستا و پرسپولیس منتفی شد، اما به نظر می‌رسد یاران این ستاره اسپانیایی در ویسل کوبه بتوانند تک گل برتری خود را تا پایان بازی حفظ کنند و فینالیست شوند.

با اینکه به نظر می‌رسید گل دوم تیم ژاپنی هم به ثمر رسیده باشد، با استفاده از VAR داوران این گل را مردود کردند و دقایقی بعد این اولسان بود که گل تساوی را وارد دروازه ویسل کوبه کرد.

بازی در وقت‌های اضافه پیگیری شد و در حالی که به نظر می‌رسید ضربات پنالتی تکلیف دومین فینالیست لیگ قهرمانان آسیا را مشخص خواهد کرد، در دقیقه 119 اعلام یک پنالتی به سود تیم کره‌ای، سرنوشت بازی را تغییر داد و نتیجه را دو بر یک به سود اولسان رقم زد.

آندرس اینیستا از روی سکوها مثل بازیکنان ویسل کوبه درون زمین از این شکست شوکه شده بود. فینال برای نماینده ژاپن از دست رفت و این‌بار پرسپولیس برای رسیدن به شکستن یک طلسم بیست‌وهفت ساله اولسان هیوندای را پیش رو دارد.

اولسان که سابقه قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا در سال 2012 را در کارنامه دارد، هم اکنون در لیگ کره دوم است و در لیگ قهرمانان آسیا بدون شکست تا فینال پیش آمده است. نماینده کره با دو برد قاطع در مرحله حذفی و بدون گل خورده نشان داد به چیزی جز قهرمانی فکر نمی‌کند و عزمش را برای دومین قهرمانی جزم کرده است. اولسان تیم به مراتب شناخته‌شده‌تری از ویسل کوبه است که با سابقه قهرمانی در تمامی جام‌های کره و البته جام قهرمانان شرق آسیا، از ابتدای مسابقات جزو شانس‌های قهرمانی در قاره کهن بود.

این تیم کره‌ای که از سه بازیکن خارجی آماده هم برخوردار است، قطعا رقیب سرسختی برای پرسپولیس در فینال لیگ قهرمانان آسیا خواهد بود؛ فینالی که شنبه آینده در دوحه قهرمان قاره کهن در سال 2020 را رونمایی خواهد کرد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.