زن جوان گرداننده صفحه غیراخلاقی اینستاگرام بود

این زن با هفت هزار دنبال‌کننده قصد اغفال جوانان و نوجوانان را داشت

پلیس پایتخت گرداننده یک صفحه اینستاگرامی را دستگیر کرد. ادمین این پیج اقدام به انتشار تصاویر و فیلم‌های غیراخلاقی می‌کرد. او همچنین جوانان و نوجوانان را با وعده‌های واهی اغفال می‌کرد.

چندی پیش کارشناسان پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات پایتخت در رصد و گشتزنی‌های مستمر فضای‌ مجازی صفحه‌ای با بیش از هفت هزار دنبال‌کننده شناسایی کردند. این پیج اقدام به انتشار تصاویر مستهجن و فیلم‌های غیر اخلاقی می‌‌کرد. بنابراین با مشاهده این پیج موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت و تحقیقات نیز در خصوص شناسایی ادمین پیج آغاز شد.

با توجه به مستندات موجود در فضای مجازی و طی بررسی‌های اولیه به وسیله کارشناسان پلیس فتا مشخص شد که متهم با وعده‌های واهی قصد به فسادکشاندن و اغفال جوانان و نوجوانان را دارد.

بازداشت ادمین

در گام بعدی تحقیقات گسترده مأموران پلیس فتا و اقدامات تخصصی انجام شد. در تحلیل مستندات جمع‌آوری‌شده فرد مورد نظر را شناسایی کردند. ادمین این پیج یک زن جوان بود. بنابراین مأموران با هماهنگی مقام قضائی به منزل شخصی متهم در حاشیه تهران رفتند. آنها در یک عملیات مجرم را دستگیر و به مقر پلیس منتقل کردند.

مجرم پس از دستگیری ابتدا سعی کرد پلیس را گمراه‌ کند. در ادامه هنگامی که با مدارك و مستندات پلیس روبه‌رو شد، اعتراف کرد که صفحه شناسایی‌شده متعلق به او است. این مجرم هدف و انگیزه‌ خود را از این کار جذب دنبال‌کننده و کسب درآمد از این طریق اعلام کرد. درنهایت او برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.

نظارت بیشتر

سرهنگ داود معظمی گودرزی، رئیس‌پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات پایتخت، با اشاره به اینکه وجود صفحات غیراخلاقی یکی از معضلات اصلی در شبکه‌های اجتماعی است که سلامت روانی خانواده‌ها را تهدید می‌کند، به شهروندان توصیه کرد: «والدین بر شیوه استفاده فرزندان خود از فضای مجازی نظارت بیشتری داشته باشند. آنها در صورت مشاهده موارد مشابه، موضوع را از طریق ۱۱۰ یا ‌سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.»

 

 

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.