تولید مکمل های دارویی برای نخستین بار در هلال احمر

مدیرعامل شرکت داروسازی سها خبر داد

مدیرعامل شرکت داروسازی سها وابسته سازمان تدارکات پزشکی از تولید میانگین 60 قلم انواع دارو در دوزها و اشکال مختلف شامل قرص، کپسول، شربت و سوسپانسیون خبر داد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان تدارکات پزشکی؛ دکتر علیرضا شریفی در توضیح این مطلب افزود: در حال حاضر این شرکت داروهای بیماری های کلیوی، گوارشی، قلبی- عروقی، هورمونی، ضدالتهاب غیراستروئیدی، آنتی بیوتیک، ضد دیابت، ضد درد، ضد صرع، ضد قارچ، ضد تهوع، ضد مالاریا، کاهش دهنده کلسترول خون، مهارکننده آنزیم، شربت متادون، اعصاب و روان، آنتی هیستامین و آنتی نئوپلاستیک را مطابق با آخرین استانداردهای سازمان بهداشت جهانی تولید و عرضه می کند.

وی رعایت استـانداردهــای بین المللی و الزامات دارویی (GMP)، ایجاد بستر مناسب برای تولید داروهای استراتژیک، حفظ کیفیت و تنوع بخشی به تولیدات را از ویژگی های مثبت شرکت داروسازی سها بیان کرد.

شریفی ادامه داد: یکی از جهت گیری ها و سیاست های این شرکت، عدم وابستگی کشور به داروهای خارجی است و در این راستا بیش از 100 پروانه ساخت از سازمان غذا و دارو اخذ شده است و بنا به نیاز بیماران و در صورت نیاز کشور تولید سایر اقلام در دستور کار قرار خواهد گرفت.

شرکت داروسازی سها مشتمل بر دو سایت تولیدی چهار باغ و شهـید فقیـهی (وردآورد) است. سایت چهارباغ درحال حاضر با برخورداری از امکانات و تجهیزات فنی قادر به توسعه فعالیت های خود در زمینه های مختلف تولید داروهای انسانی و بیولوژیکی است. سایت شهید فقیهی (وردآورد) نیز در زمینه تولید انواع دارو به صورت قرص و شربت و سوسپانسیون فعـالیت دارد.

مدیرعامل شرکت داروسازی سها در پایان افزود؛ با توجه به برنامه ریزی های انجام شده، این شرکت تا قبل از پایان سال جاری تولید مکمل های دارویی را برای نخستین بار آغاز خواهد کرد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.