هزینه سفره شب یلدا بدون شام چقدر می‌شود؟

یلدای دور از همی هم گران آب می‌خورد

مجموع هزینه‌های شب یلدا بدون احتساب شام نزدیک به 50هزار تومان به ازای هر نفر می‌شود که این میانگین برای هر نفر پارسال فقط 15هزار تومان بود.

شهروند آنلاین: این روزها با نزدیک‌شدن به شب یلدا همه مغازه‌ها رنگ و بوی یلدایی گرفته‌اند و با ویترینی جدید به دنبال جذب مشتری هستند؛ آجیل، شیرینی، شکلات، میوه و بسیاری از مایحتاجی که برای یک میهمانی دور از همی به واسطه کرونا و فراهم‌کردن سفره‌ای آنلاین برای میزبانی از دوستان و فامیل نیاز است ازجمله مسائل مهم برای جشن و دورهمی شب یلداست.

با وجود کرونا و رعایت محدودیت‌ها یک سفره یلدای خانواده‌ای کوچک بدون میهمان چقدر آب می‌خورد؟

قیمت تمام اقلام معمول و مورد نیاز برای شب یلدا دست‌ کم دوبرابر شده است؛ از آجیل که بگذریم، شیرینی دانمارکی از 28هزار تومان پارسال به 45هزار تومان رسیده و دیگر شیرینی‌ها هم به همین میزان یا حتی بیشتر افزایش قیمت داشته‌اند. قیمت هر کیلو انار 18تا 22هزار تومان شده و هر کیلو هندوانه به‌ طور میانگین 7هزار تومان قیمت دارد که یک هندوانه کوچک کمتر از 20هزار تومان آب نمی‌خورد. برآورد قیمت‌ها نشان می‌دهد برای اینکه یک خانواده 3یا 4نفره، بدون حضور میهمان بتواند یک شب یلدای کم‌هزینه، اما کامل را برگزار کند، باید حداقل نیم‌کیلو آجیل، نیم‌کیلو شیرینی و یک کیلو میوه تدارک ببیند. این خانواده با احتساب میانگین 130هزار تومان برای آجیل و حدود 22هزار تومان برای شیرینی و با فرض اینکه فقط یک هندوانه کوچک 2.5 کیلویی یا فقط 4عدد انار به ‌عنوان میوه خریداری کند و هیچ میوه دیگری نخرد، باید حداقل 40هزار تومان فقط برای میوه بپردازد. مجموع این هزینه‌ها نزدیک به 200هزار تومان می‌شود؛ یعنی 50هزار تومان به ازای هر نفر که این میانگین برای هر نفر پارسال فقط 15هزار تومان بود.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.