موافقت رهبر انقلاب با تمدید بررسی FATF در مجمع

تمهید لوازم ارتباط مالی و بانکی بین‌المللی یک نیاز بنیادین کشور برای فعالیت‌های تجاری و اقتصادی است

لعیا جنیدی، معاون حقوقی رئیس‌جمهوری، از موافقت رهبر معظم انقلاب با درخواست دولت برای تمدید مهلت بررسی لوایح «اف‌ای‌تی‌اف» در مجمع تشخیص مصلحت نظام خبر داد.

شهروندآنلاین: هفته پیش محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، از نامه دولت به رهبر معظم انقلاب درباره تمدید بررسی FATF در مجمع تشخیص مصلحت نظام خبر داده بود. حالا لعیا جنیدی توضیح داده که با موافقت رهبری، مهلت بررسی لوایح باقیمانده در مجمع تشخیص مصلحت نظام تمدید شده است. 

لعیا جنیدی درباره آخرین وضعیت لوایح  FATF  اعلام کرد: «تمهید لوازم ارتباط مالی و بانکی بین‌المللی، نیاز بنیادین برای فعالیت‌های تجاری و اقتصادی بخش خصوصی، عمومی و دولتی است. به همین دلیل دولت باید پیگیر موضوع باشد.»

او ادامه داد: «در نامه به رهبر انقلاب همراه با ارایه پیشنهاد حقوقی برای پوشش برخی دغدغه‌های اعضای مجمع و تبیین برنامه اقدام فعلی و برخی تحولات ازجمله اصلاحیه برخی از توصیه‌های گروه اقدام، درخواست تمدید مدت رسیدگی به لوایح باقیمانده مربوط به معاهدات به عمل آمد که ایشان ضمن موافقت، موضوع را به مجمع ارجاع دادند.»

این مقام مسئول با اشاره به دولت 31 شهریور به سوالات و نگرانی‌های قبلی مجمع پاسخ داده و آماده پاسخ به هر سوال دیگر است ، توضیح داد: «امیدوارم با همکاری همه، مشکل مهم رفع و با مشورت جمعی و همگرایی، گره‌گشایی شود. راهکار حقوقی هم ارایه شد و در صورت لزوم می‌توان جرح و تعدیل‌هایی برای تأمین نظرات اعضای مجمع کرد.»

جنیدی ادامه داد: «در مورد معاهده مقابله با جرایم سازمان‌یافته فراملی (پالرمو) با توجه به طی فرآیند مقرر در قانون اساسی، تنها یک هماهنگی لازم است. در مورد معاهده مقابله با تأمین مالی تروریسم باید مابقی فرآیند طی و مواردی از ایرادات شورای نگهبان که رفع نشده در مجمع محترم مورد رسیدگی و تصمیم‌گیری واقع شود.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.