اینترنت رایگان برای دانش‌آموزان در راه است؟

طرح دوفوریتی رایگان‌شدن اینترنت برای دانش‌آموزان، معلمان و مدارس به هیأت‌رئیسه مجلس رسید

براساس اصل سوم (بند ۳) و اصل سی‌ام قانون اساسی دولت موظف است وسایل آموزش‌وپرورش را به صورت رایگان برای دانش‌آموزان فراهم کند.

شهروندآنلاین: طرح دوفوریتی رایگان‌شدن اینترنت برای دانش‌آموزان، معلمان و مدارس با امضای ۳۵ نفر از نمایندگان تقدیم هیأت‌رئیسه شده است.

در مقدمه این طرح آمده است: براساس اصل سوم (بند ۳) و اصل سی‌ام قانون اساسی دولت موظف است وسایل آموزش‌وپرورش را به صورت رایگان برای دانش‌آموزان فراهم کند. به استناد ماده ۶۹ قانون برنامه ششم و بند ج تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۳۹۹ برای فراهم‌کردن آموزش مجازی خصوصا در بحران کرونا طرح دو فوریتی را ارایه می‌دهیم.

ماده واحده:

دولت (وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات) موظف است در طول سال تحصیلی ۱۳۹۹ – ۱۴۰۰ استفاده دانش‌آموزان، معلمان و مدارس از شبکه آموزش (شاد) به صورت رایگان در اختیار قرار دهد، ضمنا نرم‌افزار‌های پشتیبان جهت سرعت استفاده خدمات اینترنتی در اختیار قرار گیرد.

تبصره: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات موظف است با توجه به منابع بودجه سال ۱۳۹۹، حداکثر تا پایان مهر ماه سال ۱۳۹۹ تعداد یک میلیون دستگاه تبلت دانش‌آموزی به صورت رایگان توسط واحد‌های آموزشی به دانش‌آموزان تحت پوشش دستگاه‌های حمایتی و مناطق محروم و حاشیه شهر‌ها قرار دهد.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.