کرونا بازار دوردور را کساد کرد

جانشین فرمانده انتظامی پایتخت: «800 مرحله طرح برخورد با دوردور اجرا شد و بیش از 2500 دستگاه خودروی متخلف از ابتدای سال تا کنون متوقف شدند.»

کرونا شب‌های پایتخت را خلوت کرد. چند وقتی است کووید-19 محدودیت‌های شبانه را بر شهر حاکم کرده است. شب‌هایی که از صدای اگزوزها خواب راحت نداشتند.

شهروندآنلاین- روزهای اول که از «رالی شبانه» یا همان «دوردور» صحبت به میان آمد، شهروندان از اندرزگو و سعادت‌آباد گفتند. جوانان طبقه متمول که  قدرت ماشین‌های مدل بالایشان را به رخ بقیه می‌کشیدند.

اما دوردور هم همه‌گیر شد و میان جوانان طبقات دیگر رسوخ کرد. اشتیاق به گازدادن و چرخیدن در خیابان‌ها به جایی رسید که شهرهایی دورتر از پایتخت هم دوردورکردن را تجربه کردند.

ولی گویی حالا این کووید-19 است که حریف دوردورها شده و آمارشان را کاهش داده است تا جایی که جانشین فرمانده انتظامی پایتخت از اجرای 800 طرح در مناطق مختلف تهران خبر می‌دهد. «از ابتدای سال تاکنون 800 طرح در حوزه برخورد با دوردور و مزاحمت‌های خیابانی انجام شده است.»

سردار حمید هداوند معتقد است که برخورد پلیس‌های تخصصی با دوردورکنندگان و مخلان آسایش و امنیت مردم به ‌طور دائمی در دستور کار پلیس است و تعطیل‌بردار نیست. «پلیس در این راستا با مزاحمت‌های خیابانی و دوردورکنندگان برخورد قاطع داشته و بدون هیچ اغماضی با آنها برخورد می‌کند.»

سردار هداوند با اشاره به اینکه توقیف خودروهای متخلف در هر شب موید برخورد پلیس است، گفت: «از ابتدای سال تا کنون بیش از 2500 دستگاه خودروی متعلق به دوردورکنندگان و مزاحمان خیابانی به وسیله پلیس امنیت توقیف شده و پلیس راهور نیز در بازه زمانی مذکور 30 هزار دستگاه خودرو را اعمال قانون کرده است.»

جانشین فرمانده انتظامی پایتخت از بیش از 70 هزار تذکر لسانی در این حوزه به افراد خبر می‌دهد. «با توجه به ممنوعیت‌های تردد که از ساعت 21 تا 4 صبح اجرا می‌شود در حوزه دوردور با کاهش مواجه بوده‌ایم. پلیس با جدیت با افرادی که بخواهند امنیت روحی و روانی شهروندان را به مخاطره بیندازند، برخورد خواهد کرد.»

 

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.