نهمین «مونولیت»اسرارآمیز جهان در ایران دیده شد!

سفر از ایالت «یوتا» تا بخش «جاجرود»

نهمین مونولیت در حوالی تهران در «نیکنام‌ده جاجرود» دیده شده است. این سازه که بر لبه دره بلندی نصب شده، از یک طرف ناظر به کوه‌ها و از طرف دیگر به دره مشرف است.

شهروندآنلاین: دو ماه پیش خبری در رسانه‌های جهان پیچید که سازه‌ای آینه‌ای در ایالت «یوتا»ی آمریکا کشف شده است که نظیرش تا آن زمان دیده نشده بود، اما ماجرای مونولیت فقط به ایالت یوتای آمریکا محدود نماند و بعد از آن این سازه پرابهام در نقاط دیگر دنیا مانند هلند، انگلستان، آلمان، کانادا، استرالیا و بلژیک هم دیده شد.
اینک در حوالی تهران نهمین مونولیت در «نیکنام‌ده جاجرود» دیده شده است. این سازه که بر لبه دره بلندی نصب شده، از یک طرف ناظر به کوه‌ها و از طرف دیگر به دره مشرف است،
ارتفاع آن نیز ۳متر است و مانند سایر مونولیت‌های فلزی دیده شده در نقاط دیگر جهان، از جنس استیل براق ساخته شده است. روی این مونولیت فقط دو حرف N و S که نشان‌دهنده شمال و‌ جنوب‌اند، حکاکی شده است.
اين خبر در ساعت‌های گذشته بازنشر فراوان داشته است و هنوز صحت‌ و سقم آن از طرف مقامات محلي تأييد نشده است.
آیا این سازه نیز مانند مونولیت «یوتا» ناپدید خواهد شد یا راز آن این‌بار در ایران برملا می‌شود؟! هرچند که بسیاری براین باورند رازی در میان نیست و ردپای گروه‌های هنری در میان است.

چندی پیش هنرمند یا هنرمندانی با نام مستعار «معروف‌ترین هنرمند» اعلام کردند دو مونولیت اول ساخت آنها بوده و مدل‌های مشابه آن را به قیمت ۴۵هزار دلار فروختند، اما گفتند باقی مونولیت‌ها کار آنها نیست.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
۱ دیدگاه
  1. رضا می‌گوید

    منبع خبری و عکس از چه خبرگزاری تهیه شده

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.