دوئل طارمی- رونالدو؛ 2سال بعد از جام‌جهانی

پورتو با مهدی طارمی باید برای رسیدن به 8 تیم برتر اروپا از سد یوونتوس با رونالدو عبور کند

قرعه‌کشی لیگ قهرمانان اروپا در شرایطی برگزار شد که حساس‌ترین تقابل در مرحله یک‌هشتم نهایی بین بارسلونا و پاری‌سن‌ژرمن خواهد بود.

لیگ قهرمانان اروپا به مرحله حذفی رسید و با حذف تیم زنیت روسیه که سردار آزمون را در ترکیب خود داشت، حالا مهدی طارمی با پورتو تنها نماینده ایران به حساب می‌آید. همین موضوع نگاه ایرانی‌ها را به خودش جلب کرده بود؛ اگرچه احتمال تقابل تیم‌های بزرگ هم در این قرعه‌کشی وجود داشت.

نتایج قرعه‌کشی مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا به شرح زیر است:

مونشن گلادباخ- منچسترسیتی

لاتزیو- بایرن مونیخ

آتلتیکو مادرید- چلسی

پرتو- یوونتوس

بارسلونا- پاریسن ژرمن

لایپزیش- لیورپول

سویا- بورسیا دورتمند

آتلانتا- رئال مادرید

شاید حساس‌ترین دیدارهای این مرحله را می‌توان به ترتیب بین بارسلونا- پاری‌سن‌ژرمن، اتلتیکومادرید- چلسی و یوونتوس- پورتو قلمداد کرد. این قرعه سخت برای بارسا که این روزها به بحران فرو رفته و در رده هشتم لالیگا حضور دارد، بدون شک بدترین خبر بود. از سوی دیگر، تقابل نیمار با بارسلونا هم می‌تواند در نوع خود جالب توجه باشد؛ اتفاقی که البته در صورت تأییدنشدن پارگی رباط صلیبی ستاره برزیلی پاری‌سن‌ژرمن رخ خواهد داد، چون او در بازی حساس با لیون با مصدومیت شدیدی مواجه شد.

با این حال جالب‌ترین اتفاق برای ایرانی‌ها برخورد پورتو به یوونتوس در این مرحله بود. مهدی طارمی که به روزهای اوج خود در ترکیب تیم پرتغالی رسیده و یکشنبه‌شب هم یک گل زیبا را برای تیمش به ثمر رسانده، حالا باید به فکر تقابل با کریستیانو رونالدو باشد. این اتفاق البته یک‌بار برای طارمی در جام‌جهانی 2018 رخ داده؛ جایی که ایران و پرتغال در آخرین بازی مرحله گروهی به مصاف هم رفتند. جالب اینکه در آن بازی هم رونالدو ناکام بود و هم طارمی. کریستیانو نتوانست پنالتی پرتغال را به گل تبدیل کند و مغلوب بیرانوند شد و طارمی هم در لحظات پایانی در موقعیت تک به تک توپ را به بیرون زد تا رویای صعود ایران به دور بعد پرپر شود.

حالا بعد از بیش از دوسال بار دیگر قرار است رقابتی بین مهدی طارمی به‌عنوان گلزن اول تیم پورتو با فوق‌ستاره پرتغالی تیم یوونتوس رخ دهد. بدون شک درخشش مهاجم ایرانی پورتو در بازی با یوونتوس و بازکردن دروازه پرافتخارترین تیم ایتالیا می‌تواند یک جرقه برای انتقال طارمی به تیم‌های بزرگ‌تر اروپایی باشد.

البته همین که مهدی طارمی با پورتو بتواند به مراحل پایانی لیگ قهرمانان اروپا برسد، یک اتفاق بزرگ هم برای او و هم برای فوتبال ایران رخ خواهد داد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.