سقوط 7 دهک زیرخط فقر

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران: آسیب‌های اجتماعی در طبقه متوسط و فقیر بیشتر شده است

فقط ۳ دهک جامعه بالای خط فقر هستند، بقیه دهک‌های جامعه به سختی روزگار می‌گذرانند.

شهروندآنلاین: رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران با اعلام این خبر گفت: «هیچگاه چنین وضعیتی نداشته‌ایم و در این شرایط باید به ابعاد اجتماعی بودجه و تبعات آن در زندگی شهروندان توجه کرد.»

به گفته مجید فراهانی توجه به مسئولیت اجتماعی و جنبه اجتماعی بودجه اهمیت زیادی دارد و با توجه به کسری بودجه سال 99 به دلیل تحریم‌ها و شیوع کرونا غفلت از بودجه‌ریزی در شرایط حاضر سبب ایجاد مشکلات می‌شود که باید به همه جوانب آن توجه ویژه داشت.

مجید فراهانی گفت: «امروز هفت دهک فقیر داریم و فقط سه دهک جامعه بالای خط فقر هستند. این مسأله آسیب‌های اجتماعی فراوانی به دنبال دارد.»

او ادامه داد: «طی بازدید هفته گذشته از گرمخانه‌ها مشخص شد مراجعه به گرمخانه‌ها دو برابر شده است. میزان سرقت بیش از دو برابر شده و طبق پایش‌های صورت‌گرفته آسیب‌های اجتماعی در طبقه متوسط و فقیر بیشتر شده است.»

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران همچنین درباره طرح الزامات و اولویت‌های تدوین بودجه سال 1400 شهرداری تهران گفت: «همه‌گیری کووید-19 اثرات مستقیم و غیرمستقیمی بر منابع و مصارف بودجه سال 1399 دولت و شهرداری تهران داشته است، با توجه به تداوم شرایط ناشی از همه‌گیری و در پیش بودن تدوین و ارایه لایحه بودجه سال 1400 ضروری است بودجه‌ریزی در سایه کرونا به عنوان وجه تمایز بودجه سال 1400 با بودجه سال‌های گذشته مورد توجه قرار گیرد.»

او اضافه کرد: «بدیهی است غفلت از این مهم در فرآیند بودجه‌ریزی سبب می‌شود تا غافلان با چوب بودجه از رویاپردازی بیدار شوند. بودجه دربردارنده برنامه‌های ما برای دستیابی به اهداف به همراه پیش‌بینی مالی مورد نیاز در دستیابی به اهداف است، بر همین اساس ما در سال1400 به عنوان سال سوم اجرای برنامه پنج ساله سوم توسعه شهر تهران نیازمند توجه به تکالیف مقرر برای اجرا در این سال هستیم.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.