استقلال چقدر به رویای قهرمانی نزدیک است؟

آبی‌پوشان بعد از برتری در مشهد به صدر جدول رسیدند؛ اگرچه تا اینجای فصل هم امتیازات زیادی را از دست دادند

استقلال با محمود فکری صدرنشین لیگ برتر شده؛ اتفاقی که فصل گذشته در دوران استراماچونی رخ داد، اما به قهرمانی منجر نشد.

چند روز بعد از انتشار شایعه برکناری محمود فکری، او حالا سرمربی تیم صدرنشین جدول لیگ برتر است. با اینکه هنوز زمان زیادی تا پایان فصل مانده و امتیازات تیم‌ها بسیار به هم نزدیک است و البته پرسپولیس هم دو بازی عقب افتاده دارد، اما به هر حال کارنامه فکری را با توجه به جایگاه تیمش نمی‌توان زیر سوال برد.

سال قبل در نیم فصل اول و زمانی که استراماچونی سرمربی استقلال بود، دقیقا چنین اتفاقی رخ داد و آبی‌ها با یک بازی بیشتر نسبت به پرسپولیس صدرنشین شدند، اما آن صدرنشینی هم دوامی‌ نداشت و دیدیم که در پایان فصل استقلال چقدر با صدر جدول فاصله داشت.

حالا هم با توجه به نحوه بازی استقلال که چندان مورد رضایت هواداران نیست و مصدومان پرتعدادی که دست فکری را برای انتخاب ترکیب ایده آل بسته‌اند، شرایط برای آبی‌ها هفته به هفته سخت‌تر هم می‌شود. این را هم باید در نظر گرفت که خیلی از بازی‌های سخت استقلال همچون رویارویی با پرسپولیس، تراکتور و سپاهان در ادامه نیم فصل اول رخ می دهد و مشخص نیست فکری تا چه حد بتواند تیمش را در این بازی های بزرگ موفق از زمین بیرون بیاورد. تاکنون یک بازی سخت برای استقلال سپری شده که تنها باخت آبی‌ها را مقابل فولاد رقم زده است.

هواداران استقلال که تیمشان را در 7 سال اخیر دور از قهرمانی در لیگ برتر دیده اند، این فصل سودای قهرمانی در سر دارند و مشخص نیست این کادرفنی و این بازیکنان چقدر بتوانند در ادامه لیگ بیستم آن‌ها را به این رویا نزدیک کنند.

امیرآبادی: حفظ صدرنشینی اهمیت بالایی دارد

مهدی امیرآبادی، کاپیتان سابق استقلال درباره وضعیت این تیم بعد از رسیدن به صدر جدول می‌گوید: «فکری و دستیارانش باید روی مجموعه دفاعی تیم کار کنند نه فقط عملکرد مدافعان تیم  تا در آینده به مشکلات بیشتری نخورند. اشتباهاتی هم که در خط دفاعی انجام شد، به دلیل فشاری بود که در این مدت روی تیم وجود داشته است. البته جوانگرایی فکری در ترکیب استقلال جای تقدیر دارد. کادرفنی به این نفرات جوان اعتماد کرده و آنها هم به خوبی جواب می‌دهند. به همین دلیل فکری می‌تواند امیدوار باشد که در آینده بیشتر روی این جوان‌ها حساب کند.»

وی ادامه می‌دهد: «قبل از این هم گفتم هواداران باید صبور بوده و به تیم زمان بدهند. فکری در استقلال نتایج بدی کسب نکرده و الان هم نباید به خوب بازی نکردن استقلال خرده بگیریم. ان شالله رفته رفته با کاهش مشکلات تیم امتیازهای بیشتری جمع شود تا بتوان صدر جدول را حفظ کرد. این موضوع خیلی اهمیت دارد.»

پیشکسوت استقلال در پایان با اشاره به مصدومان پرتعداد این تیم می گوید: «به نظر من استقلال نباید کادر پزشکی‌اش را از دست می‌داد. دلیل اصلی اینکه بازیکنان مصدوم می‌شوند یا پس از طی دوران نقاهت بار دیگر آسیب می‌بینند، ضعف کادر پزشکی و البته بدنسازی ضعیف تیم است. مگر می‌شود تیم در شش هفته این همه مصدوم بدهد؟ نفراتی مثل دیاباته و غفوری بازیکنان بزرگی هستند که خیلی به تیم کمک می‌کنند. تاکنون یک هفته هم ندیدم استقلال با تمام قوا و تیم کامل در زمین ظاهر شود.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.