سماجت سرباز وظیفه‌شناس، سیلی بازپرس و عدالت‌طلبی پدر

ماجرای سرباز بابلی چه بود؟

کتک خوردن سرباز وظیفه‌شناس از بازپرس بابلی، با واکنش‎‌های زیادی روبه‌رو شد. بازپرس عذرخواهی کرد اما پیگیری‌ها ادامه دارد.

شهروند آنلاین: ماجرای کتک خوردن یک سرباز از بازپرس بابلی منجر به عذرخواهی بازپرس شد. اواخر هفته گذشته یکی از بازپرس‌های دادگستری بابل وقتی از در ورودی ارباب رجوع قصد ورود به دادگستری را داشت با سد سرباز وظیفه‌شناس رو‌به‌رو می‌شود. بازپرس بابلی به درخواست سرباز باید بازرسی بدنی می‌شد.

درب ورود قضات، کارشناسان و وکلای دادگستری بابل جدا از محل ورود ارباب رجوع است. سرباز بابلی هم به همین دلیل بازپرس دادگستری را نشناخت و اصرار بر بازرسی بدنی داشت.

بازپرس وقتی با سماجت سرباز مواجه می‌شود، سیلی‌ای به صورتش می‌زند. اقدامی که با اعتراض سرباز و خانواده‌اش مواجه می‌شود.

این اقدام بازپرس بابلی در فضای مجازی هم بازتاب منفی ایجاد کرد تا جایی که رئیس کل دادگستری مازندران هم به این ماجرا وارد شد.

با دستور رئیس کل دادگستری مازندران، کمیته ویژه هیات نظارت بر حقوق شهروندی استان مأمور رسیدگی ماجرای سرباز و بازپرس مازندرانی شد.

تأیید بدرفتاری با سرباز بابلی
امیر دریادار دوم غلامرضا رحیمی‌پور، رئیس اداره سرباز سرمایه انسانی ستاد کل نیرو‌های مسلح در رابطه با ماجرای کتک خوردن یک سرباز از بازپرس بابلی گفت: «ستادکل نیرو‌های مسلح بر اساس وظیفه ذاتی خود که همان صیانت و پاسداری از حقوق سربازان است این موضوع را به جد پیگیر شد.»

او بدرفتاری با سرباز بابلی را تأیید کرد و گفت: «موضوع را با همکاری قوه قضائیه بررسی کردیم و بدرفتاری با سرباز بابلی تأیید شد. سرباز جوان در سلامت بوده و دچار مشکل فیزیکی نشده است.»

جلسه سازش

بعد از کش‌وقوس‌های چند روزه سرانجام شامگاه دوشنبه نشستی برگزار شد.  رئیس کل دادگستری مازندران و دادستان بابل در این جلسه حضور داشتند. بازپرس بابلی از سرباز و پدرش در این نشست عذرخواهی کرد.

حاشیه‌سازی نکردیم

محمد حسن کریمی، سرباز بابلی پس از این نشست که به سازش ختم شد، گفت: «ما به هیچ عنوان به دنبال حاشیه‌سازی نبودیم. با عذرخواهی بازپرس موضوع  ختم به خیر شد و ما طرح شکایت نخواهیم کرد.»

این سرباز جوان ادامه داد: «من سرباز وطن هستم. ما به هیچ عنوان دوست نداریم برای نظام خود حاشیه درست کنیم.»

عذرخواهی کافی است

دکتر محسن کریمی، پزشک داروساز و پدر این سرباز هم گفت: «عده‌ای به ما پیشنهاد کردند که برای احقاق حق پسرم مقابل دادگستری تجمع کنند. ولی ما به هیچ عنوان به این سمت‌وسو حرکت نکردیم چراکه انقلاب ما دشمنان زیادی دارد. برای اعتلای این کشور خون‌های زیادی ریخته شد و مطالبه ما عذرخواهی بازپرس بود که انجام شد.»

پیگیری‌ها ادامه دارد

سرباز دادگستری بابل رضایتِ شخصی داده، اما بُعدِ سازمانی ماجرا در دست پیگیری است.

سردار رحیم‌زاده، رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستادکل نیروهای مسلح هم در آخر گفت: «فرد خاطی عذرخواهی کرد. سرباز هم از جنبه شخصی رضایت داد، اما ستادکل خود را مکلف می‌داند که از نظر سازمانی، صیانت از حقوق کارکنان وظیفه را پیگیری کند.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.