ضرورت بومی‌سازی دانش در جمعیت هلال‌احمر

ایجاد جمعیتی پژوهش‌بنیان و دانایی‌محور از راهبردهای کلان هلال‌احمر است

رئیس جمعیت هلال‌احمر در پیامی به‌ مناسبت هفته پژوهش و فناوری این هفته را به همه دانشجویان، پژوهشگران، نوآوران، استادان تبریک گفت.

رئیس جمعیت هلال‌احمر در پیامی به مناسب هفته پژوهش و فناوری، بار دیگر بر ایجاد جمعیتی پژوهش‌بنیان و بهره‌مندی از ظرفیت علمی نهفته در هلال‌احمر تأکید کرد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال‌احمر، دکتر کریم همتی در پیام خود آورده است:

«تغییرات وسیع در نوع و وسعت حوادث و سوانح از یکسو و تحول روزافزون در دانش و فناوری در حوزه پیشگیری، مداخله و زیانکاهی این رویدادها از سوی دیگر باعث شده است که انجام پژوهش‌های کاربردی و دیدبانی علمی مستمر به‌عنوان یکی از الزامات جمعیت های ملی هلال‌احمر و صلیب‌سرخ مورد توجه قرار گیرد.
با بررسی رویکردهای مدیریتی جمعیت‌های پیشرو، مشخص می‌شود که نظام سنجش کارایی و اثربخشی این سازمان‌ها به کسب و استفاده از منابع مالی و مادی محدود نمی‌شود بلکه دستیابی به سرمایه‌های نامشهودی همچون اطلاعات معتبر و به‌روز اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، جغرافیای، جمعیت‌شناسی، سلامت، تسلط و بهره‌برداری از فناوری‌های نوین و پیشرفته مرتبط و از همه مهم‌تر دانش حرفه‌ای و مهارت نیروی انسانی فعال ملاک عمل قرار می‌گیرد. از این‌رو، حرکت پرشتاب ما به سوی ایجاد جمعیتی پژوهش‌بنیان و دانایی‌محور، یکی از راهبردهای کلان جمعیت در دوره کنونی است.
به منظور اجرایی‌شدن این راهبرد، طراحی و پیاده‌سازی مدل بومی مدیریت دانش در جمعیت هلال‌احمر ضرورت دارد تا به صورت مستمر مسائل موجود و آتی جمعیت پیش‌بینی و شناسایی شده و با استفاده از دانش و شواهد علمی و تجربه همکاران و صاحبان فرآیندها، برنامه‌ها و راه‌حل‌های مبتنی بر شواهد علمی و تجربی برای آن تدوین و اجرایی شود.
تحقق این مهم تنها در گروی اهتمام، همدلی و همکاری همه نخبگان، دانشجویان، پژوهشگران و صاحبان تجربه در جای‌جای جمعیت هلال‌احمر میسر خواهد بود. درحال حاضر در این جمعیت ظرفیت‌های زیرساختی مناسبی همچون مراکز تحقیقاتی تخصصی، مرکز نوآوری و شتابدهی، موسسه علمی و کاربردی و مرکز مهارت‌آموزی علوم پزشکی فراهم آمده است که با اتکا به الطاف الهی و تلاش همه همکاران تنها نقطه شروعی در راهبرد توسعه علمی جمعیت هلال‌احمر خواهد بود.
اینجانب به‌عنوان عضوی از جامعه دانشگاهی کشور، هفته پژوهش و فناوری را به همه دانشجویان، پژوهشگران، نوآوران، استادان و همکاران عزیز تبریک عرض می‌کنم و امیدوارم در سایه عنایات خدای متعال و با تلاش و همت مضاعف همه تلاشگران این عرصه، شاهد موفقیت‌های چشمگیری در توسعه علمی جمعیت باشیم.»
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.