فشار عرضه، باعث ریزش شاخص بورس شد

نزول ارزش صندوق دولت

پالایش با افت بیش از ۶درصدی به زیر ۱۰هزار تومان رسید و هم‌اکنون با قیمت 93هزار و ۸۵۰ ریال معامله می‌شود

شهروند آنلاین: بورس امروز در نیمه نخست معاملات بیش از ۵۰هزار واحد سقوط کرد. پالایش با افت بیش از ۶درصدی به زیر ۱۰هزار تومان رسید و هم‌اکنون با قیمت 93هزار و ۸۵۰ ریال معامله می‌شود.

با اینکه در مرحله پیش‌گشایش بورس امروز تقاضا در گروه‌های خودرویی، بانکی و فلزات اساسی بیشتر از عرضه بود اما با شروع معاملات عرضه در کلیت بورس به‌شدت زیاد. «فشار عرضه، باعث ریزش شاخص بورس شد.»

شاخص کل بازار سهام در جریان معاملات دیروز کانال ۱٫۵میلیون واحدی را از دست داد و با وجود اینکه تقاضا در مرحله پیش‌گشایش معاملات امروز نسبت به عرضه پیشتر بود اما با شروع معاملات عرضه در کلیت بازار باعث ریزش بی‌سابقه شاخص کل شد و این روند نزولی با نزول سنگین شاخص هم‌وزن همراه شد.

افت شاخص کل بورس امروز، در چند وقت اخیر بی‌سابقه بود و شاخص کل در جریان معاملات امروز با افت بیش از ۳درصدی به یک‌میلیون و ۴۳۸هزار واحد رسید.

در جریان معاملات امروز بازار سهام اکثر نمادهای بنیادین روندی نزولی دارند و شاید یکی از عوامل روند نزولی بورس امروز کاهش قیمت دلار باشد. از طرفی نیز، ریزش سنگین بورس روز گذشته و امروز نشان از جو هیجانی ایجادشده در بازار سهام دارد.

در جریان معاملات امروز بازار سهام نمادهای فارس، فولاد و فملی بیشترین تأثیر منفی بر شاخص کل بورس را داشتند و این درحالی است که گروه فلزات اساسی در مرحله پیش‌گشایش امروز تقاضای خوبی داشتند و قیمت جهانی فلزات نیز رو به افزایش است.

بسیاری از کارشناسان معتقدند شاخص کل به محدوده مقاومتی خود رسیده است و مدتی در محدوده ۱٫۴میلیون واحد تا ۱٫۶میلیون واحد نوسان خواهد داشت و موج بعدی صعود شاخص کل از اواسط دی‌ماه شروع خواهد شد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.