واکسیناسیون گسترده، تلفات گسترده

در حالی واکسیناسیون گسترده در آمریکا آغاز شده است که تلفات کرونا در این کشور رقم 300 هزار نفر را پشت سر گذاشت

در حالی که آمریکایی‌ها برای نخستین‌بار واکسن کرونا را دریافت می‌کنند، آمار مرگ و میر ناشی از کووید-19 در ایالات متحده حکایت از این دارد که بیش از 300 هزار نفر بر اثر ابتلا به کرونا جان‌شان را از دست داده‌اند. روز دوشنبه ایالات متحده از رقم 300 هزار مرگ بر اثر ویروس کرونا عبور کرد و حداقل 1670 مرگ و دست‌کم 201هزار مورد جدید ابتلا گزارش شد.

شهروندآنلاین: به گزارش نیویورک تایمز، تزریق گسترده واکسن کرونا در آمریکا در حالی از روز دوشنبه آغاز شد؛ که کووید-19 در ایالات متحده بیش از هر کشور دیگری تلفات داشته –بیش از 300 هزار تن- و به ویژه رنگین‌پوستان بیشتر از سایرین آسیب دیدند. آغاز واکسیناسیون در ایالات متحده باعث امیدواری برای نزدیک شدن به پایان نبرد با بیماری همه‌گیر و خوشحالی و شعف در میان گروه‌های مختلف مردم شده است، اما ویرانگری ویروس، واقعیت تلخی است که شادی در برابر آن رنگ می‌بازد. روز دوشنبه ایالات متحده از رقم 300 هزار مرگ ناشی از ویروس عبور کرد و حداقل 1670 مرگ و دست‌کم 201هزار مورد جدید ابتلا گزارش شد.

واکسیناسیون پس از مجوز اضطراری F.D.A برای واکسن فایزر/بایون تک در جمعه شب، آغاز شد. انتظار می‌رود کارکنان مراقبت‌های بهداشتی که بیشتر در خطر ابتلا هستند، نخستین دریافت‌کنندگان واکسن باشند.

گاردین در این باره گزارش داد در حالی که  آمریکایی‌ها برای نخستین‌بار واکسن کرونا را دریافت می‌کنند، آمار مرگ و میر ناشی از کووید-19 در ایالات متحده رقم  300 هزار نفر را پشت سر گذاشت.

اولین تزریق در برنامه واکسیناسیون جمعی ایالات متحده  صبح روز دوشنبه در مرکز پزشکی یهودی لانگ آیلند در کوئینز نیویورک انجام شد.

آغاز واکسیناسیون در ایالات متحده باعث امیدواری برای نزدیک شدن به پایان نبرد با بیماری همه‌گیر و خوشحالی و شعف در میان گروه‌های مختلف مردم شده است، اما ویرانگری ویروس، واقعیت تلخی است که شادی در برابر آن رنگ می‌بازد.

دونالد ترامپ در توییتر خود نوشت: «نخستین برنامه واکسیناسیون اجرا شد. به آمریکا و به جهان تبریک می‌گویم.»

اندرو کومو، فرماندار نیویورک، واکسن را «سلاحی که به جنگ پایان می‌دهد» توصیف کرد.

در حالی که بیمارستان‌های ایالات متحده همچنان بحران ظرفیت را در بخش‌های مراقبت ویژه گزارش می‌کنند، کارشناسان با وجود امیدواری‌های حاصل از پیشرفت واکسن اخیر، زمستان امسال را خطرناک‌ترین زمان توصیف کرده‌اند.

آخرین آمار از مرکز ویروس کرونای دانشگاه جان هاپکینز از بیش از 300 هزار مرگ بر اثر ابتلا به کرونا و 16 میلیون مورد ابتلا در آمریکا حکایت دارد. برخی پیش‌بینی می‌کنند ممکن است صدها هزار نفر دیگر قبل از اینکه واکسن در بهار و تابستان به‌طور گسترده در دسترس قرار بگیرد، جان خود را از دست بدهند. ایالات متحده بالاترین میزان مرگ و میر ناشی از بیماری کرونا را در جهان دارد و پس از آن برزیل، هند و مکزیک قرار دارند.

در سطح جهان، بیش از 69 میلیون مورد ابتلا و حداقل 1.5 میلیون مرگ بر اثر کرونا ثبت شده است.

در اوایل این ماه انگلیس اولین کشور در جهان بود که تزریق واکسن کرونای فایزر را آغاز کرد و پس از آن کانادا و ایالات متحده اقدام کردند.

دولت ایالات متحده در تلاش است تا پایان هفته  2.9 میلیون دوز واکسن را در 636 نقطه در سراسر کشور توزیع کند.

گزارش شده است که بیمارستان‌های سراسر ایالات متحده تحت فشار زیادی قرار دارند. نیویورک تایمز گزارش داد از هر 10 آمریکایی یک نفر – به ویژه در سراسر غرب میانه، جنوب و جنوب غرب – در منطقه‌ای زندگی می‌کند که تخت‌های مراقبت ویژه پر یا با کمتر از 5 درصد ظرفیت در دسترس است.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.