قطع 30هزار درخت در پایتخت

رئیس شورای شهر تهران: 30هزار درخت در تهران طی سال‌های گذشته قطع شده است

شهروندآنلاین- 100هزار پارسل باغی تهران از بین رفته و بیش از 30هزار درخت در تهران قطع شده است. اعدادی که رئیس شورای شهر تهران از آنها می‌گوید: «پیش از این اداره کل باغات داشتیم که اکنون این اداره کل حذف و تبدیل به اداره کل فضای سبز و بوستان‌ها شده است.»

به گفته محسن هاشمی، در طول سال 10هزار پرونده ملکی در شهرداری بررسی می‌شود که مالکان آن درخواست ساخت‌وساز دارند. پرونده‌هایی که تنها 110تا از آنها به شورای شهر واصل می‌شوند. «این پرونده‌ها با دقت بررسی می‌شوند و اعضای شورا نظرات‌شان را مطرح و اقدامات کارشناسی صورت می‌گیرد.»

هاشمی ادامه می‌دهد: «سند قبلی و فعلی ملک موضوع کمیسیون ماده 12 درختان موجود و قبل در ملک از جمله مباحثی است که در بررسی پرونده باغات مدنظر قرار می‌گیرد.» به باور او، این مسأله گاهی سبب سوءتفاهم‌هایی می‌شود. «حتی زمان‌هایی دو ملک مشابه رأی متفاوتی برای آنها صادر شده و زمانی که علت را بررسی می‌کنیم، مشخص می‌شود تشخیص اعضا رأی نهایی را به همراه داشته است.»

او ادامه می‌دهد: «درحال حاضر حدود 20 پرونده مربوط به باغات است که در دست بررسی بوده و این 20 پرونده قبلا باغ مطرح نشده ولی اکنون موضوع باغ برایشان مطرح است و در مورد مباحث حقوقی پرونده‌ها در حال بررسی هستیم.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.