پرسپولیسی‌ها در هتل دوحه حبس شدند!

تدابیر شدید ایمنی در کشور قطر باعث شده تا اعضای پرسپولیس نتوانند از هتل خود خارج شوند

فینال لیگ قهرمانان آسیا بین دو تیم پرسپولیس ایران و اولسان هیوندای کره‌جنوبی روز شنبه آینده در ورزشگاه الجنوب قطر و تحت تدابیر شدید بهداشتی برگزار می‌شود، تا جایی که اعضای دو تیم فقط برای تمرین‌کردن می‌توانند از هتل خارج شوند.

اعضای پرسپولیس برای حضور در فینال لیگ قهرمانان آسیا از دو روز پیش راهی کشور قطر شدند و در همان بدو ورودشان تست‌های کرونا دادند. پاسخ اولین تست کرونای تمام اعضای تیم پرسپولیس منفی بود تا نماینده ایران بدون مشکل اولین تمرین خود را در دوحه انجام دهد. اما این تست‌ها به منزله آزادی مطلق نماینده ایران نیست!

مسأله قوانین و پروتکل‌های بهداشتی در قطر اما فقط مربوط به تست‌های PCR نیست. هرگونه خروج غیرالزامی از حباب ایمنی می‌تواند افراد را دچار دردسر کند.

کانال «فوتبال آسیایی در قطر» گزارش داد که در آخرین روز از دیدارهای مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا در استادیوم الجنوب، یکی از افرادی که در استادیوم‌ها مسئولیت پزشکی داشت، به دلیل تخطی از قوانین، از تورنمنت اخراج شد.

این پزشک که در حباب ایمنی تورنمنت و محل استقرار AFC بود، برای چند دقیقه از محوطه استادیوم الجنوب بیرون رفت و برای استعمال سیگار از تونل استادیوم خارج شد که اقدام او با دوربین مداربسته (CCTV) کنترل شده بود و دیگر اجازه بازگشت به محوطه استادیوم به این فرد داده نشد. این پایان ماجرا نبود، بلکه بلافاصله او از تورنمنت اخراج شد و حتی اجازه بازگشت به هتل برای جمع‌آوری لوازمش را هم پیدا نکرد. لوازم او توسط مسئولان هتل از اتاقش خارج و به منزلش ارسال شد. یک راننده هم که در مسیری خارج از مسیر مشخص‌شده حرکت کرده بود و مسیر او توسط جی‌پی‌اس کنترل می‌شد، به دلیل نقض قوانین با شدیدترین برخورد انضباطی مواجه و از میان رانندگان تورنمنت اخراج شد.

دو حباب ایمنی در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا وجود دارد که این حباب برای تیم‌ها هتل، زمین تمرین و استادیوم است. مسئولان برگزاری هم فقط در هتل AFC، محل تمرینات و استادیوم می‌توانند تردد کنند. حتی خروج از تونل، حضور در محوطه و پارکینگ مجاور استادیوم‌ها و همچنین تغییر مسیر میان هتل تا استادیوم یا محل تمرین و بالعکس نیز ممنوع است.

بازیکنان و اعضای کادر پرسپولیس که در ماه سپتامبر و اکتبر (شهریور و مهر) برای بازی‌های مرحله گروهی تا نیمه نهایی در قطر حضور داشتند، به خوبی از این قوانین باخبر هستند، اما اطرافیان تیم که در شرایط کرونایی برای اولین بار به قطر سفر کرده‌اند، باید این هشدار را جدی بگیرند که برای تیم مشکل ایجاد نکنند. حتی مسیر اختصاصی مرکز خرید «ویلاژیو» از هتل «تورچ» محل اقامت پرسپولیسی‌ها، با توجه به این حباب ایمنی بسته شده است و امکان دسترسی از هتل به این مرکز وجود ندارد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.