نقی و ارسطو نخواستیم؛ همون برد پیت و دی‌کاپریو رو بدین!

دور جدید کرکری‌های نقی معمولی با صداوسیما

بعد از چند روز تکذیب، خبرگزاری صداوسیما درخواست دستمزد پنج میلیاردی «محسن تنابنده» را تأیید کرد تا اما و اگرهای تماشای نقی معمولی در فصل هفتم پایتخت بیشتر از قبل شده باشد.

شهروندآنلاین: درخواست دستمزد نجومی بازیگر سریال پایتخت از سوی خبرگزاری صداوسیما تأیید شد. این خبرگزاری در این زمینه در قبال شایعات رسانه‌ای موجود درباره درخواست پنج‌میلیارد تومانی «محسن تنابنده» برای حضور در نقش نقی معمولی «پایتخت 7» نه‌‌تنها این شایعات را تأیید کرده، بلکه در ادامه از قول یکی از کاربرانش کنایه زده که «اگه از برد پیت یا دی‌کاپریو دعوت می‌کردیم واسه نقش نقی، کمتر می‌افتاد تا محسن تنابنده»!

 آغاز ماجرا

ماجرا زمانی آغاز شد که رسانه‌ها اعلام کردند به دلیل درخواست دستمزد پنج میلیارد تومانی از سوی محسن تنابنده تولید سری هفتم پایتخت در پرده‌ای از ابهام قرار گرفته است. درخواستی که با توجه به بودجه ادعایی 30میلیارد تومانی این سریال (تأییدنشده) می‌توانست ساخته‌شدن پایتخت 7 را با مشکل مواجه کند، به‌خصوص که تنابنده در سری‌های قبلی پایتخت نقش و وظایفی ورای بازیگری بر عهده داشت و نامش به عنوان طراح سناریو و در بعضی از قسمت‌ها به عنوان فیلمنامه‌نویس هم در تیتراژ آمده بود.

البته بسیاری از رسانه‌های نزدیک به صداوسیما ابتدا این درخواست را شایعه و بهانه‌ای برای حاشیه‌سازی در صداوسیما نامیدند. به باور این گروه چنین مشکلی تنها و تنها ساخته رسانه‌های مخالف بود و «تنابنده» هم مشکلی با دستمزدش نداشت و درنهایت هم در پایتخت7 حضور پیدا می‌کرد!

 پیشنهادی برای نپذیرفتن!

با این‌ حال بسیاری هم بودند که دلیل چنین درخواستی را نارضایتی تنابنده از تولید پایتخت 7 عنوان کردند و گفتند که این بازیگر این درخواست را برای رد شدن داده است، یعنی در واقع تنابنده درخواست پنج میلیاردی داده تا صداوسیما آن را نپذیرد و تنابنده هم بتواند بدون اینکه حاشیه‌های بیشتری متوجهش شوند، از بار حضور در این سریال و یک همکاری دیگر با صداوسیما شانه خالی کند. اشاره این گروه به حواشی برخورد سال گذشته محسن تنابنده و احمد مهرانفر دو بازیگر اصلی این سریال با تلویزیون بود که زمستان سال گذشته اعلام کرده بودند دیگر با تلویزیون همکاری نخواهند کرد. درگیری‌هایی که البته در بهار سال 99 و بعد از صحبت‌های علی عسگری، رئیس سازمان صداوسیما مبنی بر اینکه «باید بررسی شود که آیا پایتخت محل نفوذ ستون پنجم دشمن شده است یا نه»؛ وارد سطحی دیگر شد.

 تنابنده یا برد پیت؟

 اما حالا بعد از بازی همیشه تکراری تأیید و تکذیب، صداوسیما اصل درخواست پنج میلیاردی از سوی محسن تنابنده را تأیید کرده است.

در این زمینه، داستان از این قرار است که روز گذشته خبرگزاری صداوسیما در خبری که لحن عصبی و کنایه‌آمیزش جلب توجه می‌کرد، از حاشیه‌سازی تنابنده با درخواست دستمزد نجومی برای حضور در پایتخت 7 نوشت.

در خبر خبرگزاری صداوسیما آمده بود: «پیشنهاد دستمزد نجومی محسن تنابنده، بازیگر مجموعه پایتخت برای فصل هفتم این مجموعه در فضای مجازی حاشیه‌ساز شد. مجموعه پایتخت ۷ هم‌اکنون در مرحله نگارش فیلمنامه و پیش‌تولید قرار دارد که درخواست محسن تنابنده ایفاگر نقش نقی معمولی برای دریافت پنج‌میلیارد تومان دستمزد در فضای مجازی داغ شده است و کاربران با هشتگ #محسن_تنابنده نظراتشان را در این‌باره به اشتراک گذاشتند. یکی از کاربران نوشت: اگه از برد پیت یا دیکاپریو دعوت می‌کردیم واسه نقش نقی، کمتر میفتاد تا محسن تنابنده»!

 دیگر نظرات

نظرات کاربران این خبرگزاری البته منحصر به همین یک نفر نبود که از به‌صرفه‌تربودن همکاری با برد پیت و لئوناردو دی‌کاپریو نوشته بود. بلکه این رشته سر دراز داشت و بسیاری به تنابنده بابت درخواست خارج از عرفش انتقاد کرده بودند.

کاربری نوشته بود: «خب این همه پول می‌خواد بره تو آمریکا خرج کنه» و کاربر دیگری هم با لحن دیگری از تنابنده انتقاد کرده بود: «دیگه تنابنده شورش رودرآورده، مگه چیه که داره چونه می‌زنه؟» و این یکی: «چه خبره؟ بازیگرای معروف و بنام مثل اکبر عبدی و حمید لولایی تا حالا از این درخواست‌های میلیاردی نداشتند. حالا حتما بعدش هم آقای «تنابنده» از میلیارد میره به تیلیارد»…

البته یکی هم از ریشه زده و گفته بود: «اصلا از ساخت پایتخت باید منصرف شد.»

در این زمینه نظراتی نزدیک به این کاربر انگشت‌شمار بود: «محسن تنابنده با بازی فوق‌العاده‌اش میلیون‌ها تماشاچی رو پای تلویزیون کشانده. او و بقیه بازیگرای پایتخت حقشونه بیشتر ازاین دستمزد بگیرند» که البته به قول یکی از کاربران احتمالا فامیل تنابنده بوده!

گفتنی است که فضای انتقادی رسانه‌های نزدیک به صداوسیما در شرایطی در روزهای اخیر پیرامون محسن تنابنده شکل گرفته که در چند روز اخیر دیگر بازیگران پایتخت 7 از جمله «مهران احمدی» و «احمد مهرانفر» نیز برای حضور در قسمت هفتم این سریال ابراز بی‌میلی کرده بودند. موضوعی که باعث شد عزت‌الله ضرغامی رئیس اسبق صداوسیما بگوید: «ما اینها (سریال پایتخت) را به وجود آوردیم، البته تقصیر سازمان اوج هم است چون وقتی برای پایتخت ۶، آن رقم نجومی را طلب کردند، آنها قبول کردند و باعث شدند حالا این رقم های سرسام آور را طلب کنند و تاثیر آن نیز روی طلب حقوق بیشتر سریال های دیگر هم گذاشته است و این هم از ضعف های دیگر این رییس صدا و سیما است که اقتدار ندارد».

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.