بیشترین قصور پزشکی در رشته جراحی زنان و زایمان

آمار و ارقام جالب مدیر کل امور کمیسیون‌های پزشکی‌قانونی از پرونده‌های پزشکی

در هفت ماهه نخست سال‌جاری 380 پزشک زنان و 404 جراح عمومی به دلیل قصور پزشکی محکوم شده‌اند. براساس آمار ارایه‌شده از سوی پزشکی‌قانونی در همین مدت 242جراح پلاستیک در پرونده‌های مشابه مقصر شناخته شدند. مدیرکل امور کمیسیون‌های پزشکی‌قانونی می‌گوید در این مدت ۶ هزار و ۱۴۹ پرونده قصور پزشکی تشکیل‌شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد 12درصدی داشته است.

شهروندآنلاین: بابک سلحشور، مدیرکل امور کمیسیون‌های پزشکی‌قانونی می‌گوید از مجموع پرونده‌های قصور پزشکی دو هزار و ۸۷۳ پرونده منجر به محکومیت شده که در این بین بیشترین پرونده در رشته جراحی زنان و زایمان تشکیل شده  است و پس از آن رشته جراحی عمومی در رتبه دوم قرار دارد و رشته‌های پرستاری و دندانپزشکی نیز در رتبه‌های بعدی هستند.

او در توضیح بیشتر می‌گوید: «10 هزار و ۲۷ نفر در این ۶ هزار و ۱۴۹ پرونده درگیر بوده‌اند، از تعداد 10هزار و ۲۷ نفر که درگیر این پرونده‌ها بوده‌اند، هزار و 30 نفر مربوط به پرونده‌های مرتبط با زنان و زایمان بوده‌ است که از این تعداد ۶۵۰ نفر تبرئه و ۳۸۰ نفر نیز محکوم شده‌اند. همچنین از ۹۵۴ جراح عمومی که در این پرونده‌ها حضور داشتند، ۵۵۰ نفر تبرئه و ۴۰۴ نفر نیز محکوم شده‌اند.»

سلحشور ادامه داد: «همچنین از مجموع 10هزار و ۲۷ نفر که در این پرونده‌های هفت ماهه از ابتدای سال درگیر بوده‌اند، ۸۱۳ پرستار حضور داشته‌اند که از این تعداد ۵۷۲ نفر تبرئه و ۲۴۱ نفر محکوم شده‌اند. در رشته جراحی پلاستیک و ترمیمی نیز از ۵۲۶ نفر شکایت شده بود که ۲۸۴ نفر تبرئه و ۲۴۲ نفر محکوم شده‌اند.»

مدیرکل امور کمیسیون‌های پزشکی‌قانونی از شکایت مطرح‌شده در حوزه طب سنتی هم آمار جالبی دارد. به گفته او در هفت ماهه نخست سال‌جاری فقط دو شکایت در این حوزه مطرح شده که یکی از آنها هم پس از بررسی‌های انجام گرفته تبرئه شد.

سلحشور درباره شکایت‌های بیماران کرونایی هم گفت: «شکایت‌هایی در این‌باره داشته‌ایم، البته آمار آن تا پایان سال مشخص می‌شود، عدم‌رسیدگی یا ترخیص زودهنگام بیمار و … از جمله مواردی است که درباره آن شکایاتی مطرح شده است. باید بدانیم که کرونا یک بیماری کاملا شناخته‌شده‌ نیست و پروتکل‌های درمان و دارویی مختلفی نیز برای آن ارایه می‌شود. بررسی‌ پرونده‌های قصور پزشکی در زمینه کرونا نیز براساس شرایط کشور و نحوه پروتکل‌های وزارت بهداشت صورت می‌گیرد.»

او همچنین به موضوع زنده‌شدن چند ساعته نوزاد ایلامی در غسالخانه که چندی پیش خبر آن رسانه‌ای شده بود هم اشاره کرد و دراین باره گفت: «جسد تحویل پزشکی‌قانونی شده است تا برای تعیین علت فوت کالبدگشایی صورت گیرد. برای تعیین علت فوت و بررسی‌های تکمیلی نیز نیازمند زمان هستیم. هرگونه اظهارنظر در این‌باره منوط به تکمیل پرونده و نتایج آزمایشات است.»

 

 

 

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.