تهران نارنجی مایل به قرمز

شرایط نارنجی تهران مانند وضعیت قرمز سایر استان‌هاست

شهروندآنلاین: تهران رنگ قرمز به خود گرفت. تعداد فوتی‌ها روی مرز 400نفر ایستاد. نگرانی‌ها بالا گرفت. بعضی از مسئولان از احتمال بالا رفتن فوتی‌ها تا مرز 600نفر گفتند.

محدودیت‌ها اعمال شدند و تهران به رنگ نارنجی درآمد. آمار فوتی‌ها به مرز 200 نفر برگشت. هرچند استاندار تهران معتقد است شرایط نارنجی تهران همانند وضعیت قرمز سایر استان‌هاست.

انوشیروان محسنی‌بندپی دلیل این مسأله را هم با توجه به مرکز ثقل فعالیت‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی‌‌بودن تهران عنوان می‌کند. «در اوج بستری‌ها یعنی 16 و 17 آبان آمار به حدود 6هزارو700نفر رسید و روزانه 175 نفر و حتی 190 نفر فوتی قطعی و مشکوک را در تهران شاهد بودیم.»

محسنی‌بندپی معتقد است با اجرای بحث محدودیت‌ها، انجام تست‌های گسترده، فاصله‌گذاری اجتماعی و همکاری خوب ناجا که همگی منجر به تشخیص و شناسایی و قرنطینه به‌موقع شد، در حال حاضر به بستری حدود سه‌هزار و 300 نفر رسیده‌ایم و در 23 آذر نیز فوتی‌های قطعی و مشکوک به 70 نفر رسید.

محدودیت‌ها اعمال شدند و تهران به رنگ نارنجی درآمد. آمار فوتی‌ها به مرز 200 نفر برگشت. هرچند استاندار تهران معتقد است شرایط نارنجی تهران همانند وضعیت قرمز سایر استان‌هاست.

او البته معتقد است امیدواری وجود ندارد وضعیت پایدار باشد  و کاهش فوتی‌ها و بستری‌ها ادامه داشته باشد. «شلوغی‌های این روزهای تهران نشان می‌دهد ممکن است خدایی ناکرده پیک دیگری را شاهد باشیم.»  استاندار تهران می‌گوید: «ما به قرارگاه اعلام کردیم شرایط نارنجی تهران با توجه به اینکه مرکز ثقل فعالیت‌های اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و … محسوب می‌شود، همانند وضعیت قرمز سایر استان‌هاست.»

به گفته محسنی‌بندپی همه محدودیت‌ها شرایط بهتری را رقم زده و اجرای طرح شهید سلیمانی هم که محلات مختلف را تقسیم‌بندی کرد و از نیروهای داوطلب آموزش‌دیده بهره گرفته شد، زمینه شناسایی و تشخیص سریع و قرنطینه افراد را فراهم کرد. «چند مشکل در استان تهران وجود دارد. نخست منابع مالی است که رئیس‌جمهوری دستورات لازم را دادند و امیدواریم اعتبارات لازم تخصیص پیدا کند. از سوی دیگر تأمین نیروی ‌انسانی است که مقرر شده توسط هلال‌احمر از نیروهای داوطلب آموزش‌دیده بهره گرفته شود.»

استاندار تهران ادامه می‌دهد: «بی‌تردید اثربخش‌ترین راه برای جلوگیری از ابتلا افزایش تست و ردیابی است که باید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط شهروندان در دستور کار قرار گیرد.»

 

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.