نام پورحیدری و کاشانی بر دو خیابان تهران

شورای شهر تهران نامگذاری دو خیابان به اسم دو اسطوره فقید فوتبال را تصویب کرد

شورای شهر تهران تصویب کرد که نام خیابان روشنایی در منطقه یک به زنده‌یاد منصور پورحیدری تغییر کند و خیابان گلستان در منطقه 8 به یاد مرحوم جعفر کاشانی نامگذاری شود.

در ادامه نامگذاری خیابان‌های تهران به اسم بزرگان فرهنگ و ورزش کشور شورای شهر پایتخت تصویب کرد که نام منصور پورحیدری و جعفر کاشانی نیز بر دو خیابان گذاشته شود.

حجت نظری، عضو شورای شهر در حاشیه جلسه این شورا گفت: «با تصویب اعضای شورای شهر تهران، خیابان روشنایی در منطقه یک شهرداری تهران که در مجاورت منزل زنده‌یاد منصور پورحیدری از بزرگان ملی‌پوش و پیشکسوت باشگاه استقلال قرار دارد، تغییر نام یافت.»

او ادامه داد: «همچنین اعضای شورای شهر، با تغییر نام بلوار گلستان در منطقه 8 شهرداری تهران، به نام زنده‌یاد جعفر کاشانی دیگر ملی‌پوش خوشنام و از پیشکسوتان باشگاه پرسپولیس نیز موافقت کردند. دلیل این نامگذاری قرارگرفتن باشگاه شاهین در این خیابان است که مرحوم کاشانی زحمت‌های زیادی برای آن متحمل شدند.»

نظری از نصب تندیس این دو پیشکسوت نیز خبر داد و گفت: «هر دو نامگذاری با توافق و تعامل با دو خانواده صورت گرفت و به‌زودی تندیس این دو عزیز نیز در محل دو خیابان نامگذاری‌شده نصب خواهد شد.»

عضو شورای شهر تهران با اشاره به رویه نامگذاری‌ها در تهران عنوان کرد: «شورای شهر فرای رنگ‌ها و تیم‌ها در تلاش است تا مردم بزرگان و افتخارآفرینان ملی، ورزشی، فرهنگی، هنری و… را بیشتر بشناسند و به مرور از یاد نبرند. در همین راستا نیز در این دوره بیش از نیمی از نامگذاری‌های انجام‌شده مربوط به شهدا و ایثارگران بوده و تلاش کردیم تا برای حفظ هویت تاریخی و فرهنگی شهر نام دیگر مفاخر را نیز بر معابر قرار دهیم.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.