امروز همه باید به منافع مردم نگاه کنند

آب، گاز و برق برای ۳۰ میلیون ایرانی کم‌مصرف رایگان خواهد شد

سخنگوی دولت با بیان اینکه اقتصاد ایران در ۶ ماه نخست سال‌جاری از رکود خارج شد، گفت: «رشد اقتصادی در سال آینده کمتر از ۴درصد نخواهد بود.»

شهروندآنلاین: علی ربیعی امروز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیأت وزیران در پاسخ به سوالی درباره دستور مقام معظم رهبری برای رسیدگی به لوایح مرتبط با FATF اظهار کرد: «با توجه به اهمیت موضوع و اثر تصویب این لوایح بر بهبود روابط بانکی و مالی بین‌المللی و رفع برخی موانع موجود در این حوزه، دولت سهولت موضوع را از طریق مقام معظم رهبری پیگیری کرده و ایشان نیز دستور رسیدگی مجدد به موضوع را داده‌اند. فکر می‌کنم امروز همه باید به منافع مردم نگاه کنند و ان‌شاءالله با همکاری مجمع، این مشکل رفع خواهد شد.»

نکات مهم سخنان او چنین است:

– در جلسه چهارشنبه گذشته تصمیمات مهمی درباره اصلاح الگوی مصرف اتخاذ شد که براساس آن مصرف آب، برق و گاز خانوار‌های کم‌مصرف که عمدتا در دهک‌های پایین هستند، رایگان شد.

– با احتساب بعد خانوار حدود ۳۰میلیون نفر شامل بهره‌مندی رایگان خواهند بود. این مصوبه شامل سکونت‌های دائمی شهری و روستایی و عشایری است. البته برای اجرای عدالت واحد‌های خالی از سکنه و سکونتگاه‌های دائمی مثل باغ ویلا و ویلا‌ها مشمول این مصوبه نخواهند بود. از ابتدای فعالیت دولت تدبیر و امید تاکنون بیش از ۱۰.۰۰۰ کیلومتر انواع راه شامل آزادراه، بزرگراه و… افتتاح شده است.

– جنگ اقتصادی و تحریم‌های ترامپ ما را از دستیابی به ۵۰میلیارد دلار پول و منابع ارزی محروم کرد، حتی در تأمین مواد اولیه دارو با مشکل روبه‌رو شدیم. همچنین قطعات تولیدات صنعتی و صادرات ما با محدودیت و برگشت پول با مشکل روبه‌رو شد. زندگی سخت بر مردم گذشت و در کنار مردم برای دولت هم سخت گذشت.

– مصوبه دیگر در ستاد ملی کرونا، حمایت از فعالیت‌ها و بخش‌های حمایتی به شدت آسیب‌دیده از شیوع کرونا در حوزه‌های فرهنگ و هنر و رسانه است. متقاضیان واجد شرایط تا پایان دی ماه باید در سامانه کارا ثبت‌نام کنند و تا پایان اسفند ماه تسهیلات پرداخت خواهد شد و بازپرداخت آن از اول خرداد ۱۴۰۰ خواهد بود.

-بر اساس گزارش مطرح‌شده در ستاد ملی کرونا آخرین وضعیت بالاخره رعایت پروتکل‌ها به بالای ۹۰درصد رسیده است. منحنی‌های موج سوم نیز در مقابل زحمات کادر درمان و رعایت عموم مردم سر به تعظیم فرو آوردند. با توجه به رعایت پروتکل‌های بهداشتی شهر‌های قرمز از ۱۶۰ به ۱۲ شهر رسید. هم‌اکنون روند ابتلا به ویروس کرونا نزولی است و در صورت ادامه این روند تعداد جانباختگان ما به زودی کمتر از ۲۰۰ نفر خواهد شد.
-با وجود اینکه طرح مجلس به لحاظ منابع پیش‌بینی‌شده امکانپذیر و عملی نبود و در چند مورد تغییرات متعدد منابع آثار منفی داشت، اما دولت به دلیل احترام به قانون سعی خود را به کار بسته تا طرح معیشتی ستاد ملی کرونا را که منابع آن در دسترس و متناسب با ظرفیت‌های موجود بوده و بودجه یا بورس را هم دچار چالش نمی‌سازد، به نحوی ترکیب کند، بنابراین در این زمینه جلسات مشترکی بین سازمان برنامه و بودجه و وزارت رفاه با نمایندگان و کمیسیون‌های مرتبط برگزار شد و دولت براساس توافق، جامعه هدف خود را ۳۵میلیون نفر قرار داد.

– برای افراد تحت پوشش نهاد‌های حمایتی نظیر بهزیستی و کمیته امداد نفری ۱۲۰هزار تومان و بقیه جامعه هدف ۱۰۰هزار تومان پرداخت خواهد شد. همچنین پرداخت دو ماه از ۶ ماه مصوب مجلس به سال۱۴۰۰ مورد توافق کلی صورت گرفت.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.