تیم کره‌ای با هواداران ایرانی مقابل پرسپولیس!

حمایت برخی هواداران فوتبال در ایران از اولسان هیوندای با واکنش عجیب این باشگاه کره‌ای مواجه شده است

حریف پرسپولیس با راه‌اندازی بخش فارسی صفحه اینستاگرام خود، فالوورهای ایرانی زیادی جذب کرده که به نظر می‌رسد هواداران تیم‌های دیگر ایرانی به‌ویژه استقلال باشند.

در شرایطی که در روزهای اخیر خیلی از مسئولان ورزش و فوتبال ایران سعی کردند این موضوع را جا بیندازد که بازی پرسپولیس در فینال آسیا یک بازی ملی است و تمام ایرانیان بدون توجه به رنگ‌ها از شاگردان یحیی گل‌محمدی برابر رقیب کره‌ای حمایت می‌کنند، اما به نظر می‌رسد برخی از هواداران تیم‌های دیگر ازجمله استقلال نظر دیگری دارند. حتی یکی از پیشکسوتان استقلال چند روز قبل پستی عجیب را در حمایت از تیم اولسان هیوندای روی اینستاگرام خود منتشر کرد تا مشخص شود قهرمانی پرسپولیس آرزوی همه ایرانیان نیست و شرایط این دیدار با بازی‌های تیم‌ملی متفاوت است.

البته در تمام دنیا و حتی کشورهای صاحب فوتبال هم این اتفاق رخ می‌دهد که هواداران رقیب در بخش باشگاهی حتی در صورتی که تیم کشورشان مقابل تیم کشور دیگری بایستد، آرزوی باخت برایش می‌کنند! نمونه واضح آن هم هواداران لیورپول و منچستر هستند که معتقدند شکست تیم حریف بیشتر آنها را خوشحال می‌کند تا برد تیم خودشان!

در این میان اما باشگاه کره‌ای هم خیلی خوب از فرصت استفاده کرده است. مسئولان رسانه‌ای و روابط عمومی اولسان هیوندای وقتی دیدند که ایرانی‌های زیادی در صفحه رسمی این باشگاه حضور فعالی در آستانه فینال لیگ قهرمانان آسیا دارند و از آنها حمایت می‌کنند، با قراردادن پست‌هایی با زبان فارسی و حتی برگزاری مسابقه برای طرفداران ایرانی سعی در جذب مخاطبان بیشتر از داخل ایران هستند.

یکی از رسانه‌های کره‌ای در این باره نوشته است: «در جریان بازی‌های مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان در سال 2013 که استقلال تهران و اف سی سئول به مصاف هم می‌رفتند، هواداران پرسپولیس در فضای مجازی از اف سی سئول حمایت کرده و این موضوع باعث انتقاد هواداران استقلال شد. در آن زمان اف سی سئول توانست با پیروزی برابر استقلال به مرحله بعدی برود و حالا یک انتقام جدی بعد از 7 سال در جریان است. در حالی که پرسپولیس برای دومین‌بار در سه دوره اخیر به فینال رسیده، استقلال در مرحله یک‌شانزدهم نهایی و خیلی زود از مسابقات کنار رفت و هواداران این تیم اکنون صفحات مربوط به باشگاه اولسان را به اشغال خود در آورده‌اند. طرفداران کره‌ای اولسان البته از اینکه نمی‌توانند به خوبی زبان فارسی کامنت‌ها را بفهمند ناراحتند.»

تعداد دنبال‌کنندگان صفحه رسمی باشگاه اولسان که بیش از 30 هزار نفر بود، طی دو روز به حدود 45 هزار نفر افزایش پیدا کرده و تعدات کامنت‌ها از 200 تا 300 کامنت به طور میانگین به 5 هزار کامنت برای هر پست به طور میانگین رسیده است.

اتفاق جالب‌تر اما جایی بود که این باشگاه کره‌ای برای هواداران فوتبال ایران که از تیم اولسان حمایت کنند، مسابقه و جوایزی را در نظر گرفته است. این مسابقه به زبان فارسی در اینستاگرام اولسان منتشر شده و از هواداران خواسته شده است با هشتگ های UHFC و ACL۲۰۲۰Final  تصاویر و فیلم‌هایی را که با مضمون حمایت از تیم اولسان است، در اینستاگرام بگذارند.

جوایز این مسابقه که تا روز هجدهم دسامبر (جمعه) ادامه دارد، پنج دست لباس تیم اولسان است و این جوایز فقط در کشورهای کره جنوبی و ایران تحویل داده می‌شود.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.