سینما، آواره‌ها را بیشتر دوست دارد!

بهترین‌های سینما در سال ۲۰۲۰ انتخاب شدند

بیش از 200 منتقد بین‌المللی بهترین‌های سینمای جهان در سال ۲۰۲۰ را انتخاب کردند

پولاد امین، شهروند آنلاین: در آستانه فصل جوایز سینمایی فیلم «سرزمین آواره‌ها» (که به نام ناکجاآباد هم شناخته می‌شود) در یکی از معتبرترین نظرسنجی‌ها عنوان بهترین فیلم سال را به‌دست آورد تا با نگاهی خوش‌بین‌تر به استقبال فصل پیش ‌روی جوایز برود.

آواره‌های موفق

نمایی از فیلم «سرزمین آواره‌ها»

نشریه «ایندی‌وایر» در جدیدترین نظرسنجی سالانه‌اش از حدود ۲۰۰ منتقد و روزنامه‌نگار سینمایی فیلم «سرزمین آواره‌ها» را به عنوان بهترین فیلم سال ۲۰۲۰ معرفی کرد.

در این نظرسنجی که منتقدان و روزنامه‌نگاران نشریاتی چون «ایندی‌وایر»، «ورایتی»، «هالیوود ریپورتر»، «نیویورک‌تایمز»، «واشینگتن‌پست» و ده‌ها روزنامه و نشریه دیگر در آن حضور داشتند، در میان فیلم‌هایی که طی یک سال اخیر در آمریکا اکران شده  بودند، فیلم «سرزمین آواره‌ها» ساخته «کلوئی ژائو» توانست در رشته‌های بهترین فیلم، بهترین کارگردانی و بهترین فیلمبرداری به جایزه اصلی دست یابد. این فیلم که در اواخر تابستان توانست جایزه شیر طلای بهترین فیلم را در فستیوال ونیز به دست آورد، یکی از شانس‌های اصلی فصل جوایز سینمایی و به‌خصوص اسکار به‌شمار می‌آید. نکته جالب و مهم این نظرسنجی عدم استقبال منتقدان از «تنت» کریستوفر نولان بود که در بخش‌های اصلی حضوری در رقابت کسب جوایز نداشت.

سرزمین آواره‌ها

فرانسیس مک‌دورمند از معدود عوامل «سرزمین آواره‌ها» بود که نتوانست عنوان بهترین را به دست آورد.

در فیلم «سرزمین آواره‌ها» «فرانسیس مک دورمند» نقش زنی به نام فِرن را دارد که پس از سقوط اقتصادی شرکتش تن به یک سفر جاده‌ای سپرده و شروع به کشف تجربه خانه‌به‌دوشی می‌کند.
این فیلم در نظرسنجی «ایندی‌وایر» توانست مهم‌ترین جوایز، از جمله بهترین فیلم و کارگردانی را به خود اختصاص دهد. در مجموع ۸۱ منتقد از حدود ۲۰۰ شرکت‌کننده این نظرسنجی آرای‌شان را به این فیلم اختصاص دادند.

بهترین فیلم

نمایی از «سرزمین آواره‌ها»

در بخش بهترین فیلم رقابت بین فیلم‌هایی چون «سرزمین آواره‌ها» ، «هرگز، به ندرت، گاهی، همیشه»، «اولین گاو»، «راک عشاق»، «من به پایان دادن به اوضاع فکر می‌کنم»، «قد دراز»، «زمان»، «۵ هم خون»، «مارتین ادن» و «باکورا» برقرار بود که در نهایت «سرزمین آواره‌ها» توانست این عنوان را به دست آورد.

بهترین کارگردان

کلوئی ژائو بهترین کارگردان سال ۲۰۲۰

در بخش بهترین کارگردان نیز جایزه به کلوئی ژائو،  کارگردان فیلم «سرزمین آواره‌ها» رسید. این بانوی کارگردان در رقابت با دیوید فینچر، کارگردان فیلم «مانک»، استیو مک‌کوئین کارگردان «راک عشاق»، اسپایک لی سازنده فیلم «۵ هم خون»، الیزا هیتمن کارگردان «هرگز، به ندرت، گاهی، همیشه»، کلی ریچارد سازنده فیلم «اولین گاو»، چارلی کافمن کارگردان «من به پایان دادن به اوضاع فکر می‌کنم»، پیترو مارسلو کارگردان «مارتین ادن» و کانتمیر بالاگوف سازنده «قد دراز» این جایزه را به خود اختصاص داد.
اینکه کریستوفر نولان در میان 10کارگردان برتر سال از نگاه منتقدان حضور نداشت، از نکات جالب رقابت در این بخش بود.

بهترین بازیگر

ریز احمد بازیگر «صدای متال» بهترین بازیگر سال ۲۰۲۰ شد

در بخش بهترین بازیگری هنرپیشه‌های مهمی چون فرانسس مک‌دورمند، چادویک بوزمن و گری اولدمن حاضر بودند که در کنار کری کان، مدس مکلسن، دلروی لیندو، ماریا باکالووا، جسی باکلی و  لوکا مارینلی برای دریافت این جایزه رقابت می‌کردند و در نهایت منتقدان، ریز احمد بازیگر فیلم «صدای متال» را به عنوان بهترین بازیگر سال ۲۰۲۰ انتخاب کردند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.