برادرزاده چه کسی ماساژور بود؟

خبرسازی و انگ فساد اخلاقی به برادرزاده پروانه سلحشوری و موج‌سازی بعد از آن، توسط یکی دو نماینده مجلس (یعنی همکاران سلحشوری) و لشکر اکانت‌های فیک را خوانده‌اید حتما. پس دوباره مرور نمی‌کنیم که ملال‌آور نشود، اما در این‌باره چند نکته خیلی کوچک وجود دارد:

اول- بیایید تصور کنیم واقعا [و نه با نقشه‌ای قبلی برای تسویه‌حساب سیاسی] فردی به نام سلحشوری دستگیر شده و از قضا ادعا کرده که فامیل نماینده مجلس است و از آن‌جا که سازنده این خبر ذهن خلاقی دارد، بی‌خیال فرزند و برادر شده و ایده «برادرزاده ماساژور» را به اطلاع دوستان و فرماندهان لشکر مجازی رسانیده. خب! در همه این سال‌ها «گیرم پدر تو بود فاضل، ‌از فضل پدر تو را چه حاصل» را مگر در مغز ما نکردید؟ نقیض این رابطه هم صدق می‌کند دیگر. فرض محال که محال نیست؛ اصلا برادرزاده‌ای فاسد، اگر پای سیاسی‌کاری در وسط نباشد، چه ربطی به سلحشوری پیدا می‌کند؟ فساد وقتی نسبی و سببی‌اش مهم می‌شود که از قِبَل این ارتباط، سودی به فاسد رسیده باشد. آیا با بیان مثلا رابطه با نماینده مجلس، سفارش‌های بهتری برای ماساژ گرفته که آن را به نماینده مجلس وصل می‌کنید؟! خودتان از همین جمله قبل،‌ خنده‌تان نمی‌گیرد؟ اگر آدم این نسبت‌سازی و هشتگ‌پراکنی را به دعوای سیاسی سر دختر آبی ربط ندهد، چه کند؟

دوم- خبری منتشر شده که هنوز صحت و دروغش مشخص نشده. قبل‌ترها نماینده‌های مجلس منبع خوبی بودند برای خبرنگاران که از ماجراهای پشت‌ پرده -ولو با اندکی اغراق- خبر موثق بگیرند. حالا که دو سه نماینده خودجوش احساس تکلیف کرده‌اند و صبر نکرده‌اند تا شنبه‌ مثلا در راهروهای بهارستان از خود سلحشوری ماجرا را بپرسند، چه باید گفت؟ این‌که علیه همکار خود، آن هم در نازل‌ترین سطح اتهام، این‌طور توییت می‌کنند، دیگر چطور می‌شود به بقیه حرف‌ها و موضعگیری‌ها اعتماد کرد؟ همین الان دو نماینده مجلس (کاری نداریم که از قضا نام یکی‌شان سلحشوری است!) به ضرب ‌و زور دو شب برنامه دلسوزانه(!) تلویزیون بر سر ماجرای دختر آبی و به جرم بیان آزادانه نظراتشان، به هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان معرفی شده‌اند، دروغ‌سازی و تهمت‌زنی به همکار چه سرنوشتی دارد؟

سوم- این‌که بزرگترین خبرگزاری فارسی‌زبان دنیا [چه ادعای بامزه‌ای؛ این‌جا هم مرکز زمین است] بازی توییتر را به زمین رسمی می‌کشاند و کلی روی آن مانور می‌دهد، اهمیت چندانی ندارد. این خبرگزاری حرفه‌ای تا لحظه تنظیم این مطلب، فقط خبر ابتدایی را حذف کرده و آن را به واکنش‌ها به هشتگ خودساخته «ماساژور آقازاده» تغییر داده. نه از عذرخواهی‌ای خبری هست و نه از جبرانی. از باشگاه خبرنگاران با آن سابقه کذایی توقعی نیست ولی این‌که آدم‌هایی که کباده اخلاق و ادب می‌کشند و بعد بابت این اتهام‌زنی عذرخواهی نمی‌کنند، از آن اتفاقاتی است که در همین مرکز زمین رخ می‌دهد. الان در ینگه‌دنیا جاستین ترودو بابت عکسی که سال‌ها پیش گرفته شده و او خودش را سیاه‌رنگ کرده، معذرت می‌خواهد ولی اینجا… لابد هنوز امیدوارند که اتهامشان یک‌جورهایی اثبات شود! فقط پس‌فردا از اخلاق نگویید، برای انتخابات مجلس سخنان معصوم را زیر عکس‌های تبلیغاتی‌تان ننویسید.

 


بعد از مطالعه این یادداشت گزارش قضیه جماعت انقلابی‌نما و پروژه ماساژورسازی را بخوانید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.