2020 سال جهش فاجعه

موسسه Swiss Re: خسارات بلایا با جهشی 25درصدی به 187میلیارد دلار در سال 2020 رسید

موسسه بیمه Swiss Re اعلام کرد کل خسارات بلایای طبیعی و انسان‌ساز امسال 187میلیارد دلار تخمین زده شده است و نسبت به سال 2019 افزایش 25درصدی نشان می‌دهد. Swiss Re هشدار داد که انتظار می‌رود تغییرات آب و هوایی چنین خطراتی را تشدید کند و باعث بروز حوادث شدید آب و هوایی مانند آتش‌سوزی و سیل شود.

فرشته کیانی، شهروندآنلاین: غول بیمه اتکایی Swiss Re گفت که کل خسارات بلایای طبیعی و انسان‌ساز امسال 187میلیارد دلار (154میلیارد یورو) تخمین زده شده است؛ 25درصد بیشتر از سال 2019 و میشود گفت 2020 سال جهش فاجعه بود .

بر اساس ارقام اولیه، 175میلیارد دلار مربوط به فجایع طبیعی در طول یک‌سال، از جمله تعداد غیرمعمول طوفان، آتش‌سوزی و گردباد بود.

این رقم نسبت به سال 2019 افزایش یافته است؛ زمانی که فجایع طبیعی خسارت 139میلیارد دلاری بر جای گذاشت، اما زیر میانگین 10ساله یعنی 202میلیارد دلار باقی مانده است.

«سوییس ری» در بیانیه‌ای گفت که بیمه‌گران کمتر از نیمی از کل خسارات را پوشش داده‌اند، یعنی 83میلیارد دلار؛ که سال 2020 را در جایگاه پنجمین سال پُرهزینه برای صنعت بیمه از سال 1970 تاکنون قرار می‌دهد.

Swiss Re هشدار داد که انتظار می‌رود تغییرات آب و هوایی باعث بروز حوادث شدید مانند آتش‌سوزی و سیل شود. جروم ژان هاگلی، اقتصاددان ارشد گروه Re Swiss، گفت: «تغییرات آب و هوایی هم مانند کووید-19 آزمایشی بزرگ برای تاب‌آوری و انعطاف‌پذیری جهانی است.»

بلایا در ایالات متحده ازجمله رعد و برق شدید، گردباد، سیل، طوفان و آتش‌سوزی‌های پُرخسارت 70درصد از 76میلیارد دلاری را که برای جبران خسارات در فجایع طبیعی تعیین شده بود، به خود اختصاص داد.

Swiss Re  هشدار داد که انتظار می‌رود تغییرات آب و هوایی چنین خطراتی را تشدید کند و باعث بروز حوادث شدید آب و هوایی مانند آتش‌سوزی و سیل شود.

جروم ژان هاگلی، اقتصاددان ارشد گروه Re Swiss، در این بیانیه گفت: «تغییرات آب و هوایی هم مانند کووید-19 آزمایشی بزرگ برای تاب‌آوری و انعطاف‌پذیری جهانی است.»

او هشدار داد: «اما درحالی که کووید-19 تاریخ انقضا دارد، تغییرات آب و هوایی ندارد و ناکامی در نیل به‌ «اقتصاد سبز» (اقتصاد دوستدار و سازگار با محیط‌زیست) هزینه‌های جامعه را در آینده افزایش می‌دهد.»

Swiss Re  گفت امسال، طوفان‌های فصلی شدید آتلانتیک شمالی عدد 30 را ثبت کرد.

رکورد دیگر اینکه پنج طوفان فقط در ایالت لوئیزیانا در آمریکا رخ داد.

Swiss Re خاطرنشان کرد که بیشتر طوفان‌های ایالات متحده امسال در مناطق پرجمعیت به وقوع نپیوست، بنابراین خسارت‌های بیمه‌شده بر اثر طوفان نسبتا کم و 20میلیارد دلار بوده است.

این بسیار کمتر از خسارت طوفان‌های فصلی کمتر فعال است که ویرانگری آن در ایالات متحده بیشتر بود، مانند 97میلیارد دلار هزینه بیمه‌ها در سال 2017 برای جبران خسارت طوفان‌های هاروی، ایرما و ماریا و 87میلیارد دلار در سال 2005 برای طوفان کاترینا.

مارتین برتوگ، رئیس بخش خطرات بلایا در  Swiss Re، در این بیانیه گفت: «شرایط آب و هوایی در آتلانتیک شمالی نشان‌دهنده افزایش وقوع طوفان در سال 2021 و احتمالا فراتر از آن است.»

منبع: Barron’s

اینجا کلیک کنید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.