چگونگی برگزاری مراسم تحلیف ریاست‌جمهوری آمریکا

مراسم ادای سوگند رئیس‌جمهوری با حضور ۱۶۰۰ نفر

مراسم تحلیف امسال به‌ خاطر همه‌گیری کرونا متفاوت خواهد بود، اما ما همچنان پیرو سنت‌ آمریکایی، مراسم ادای سوگند و احترام خواهیم داشت.

شهروند آنلاین: کمیته تحلیف ریاست‌جمهوری آمریکا اعلام کرد که دکتر دیوید کسلر، کمیسر سابق اداره غذا و دارو، به‌عنوان مشاور ارشد پزشکی در مراسم تحلیف معرفی شده است. کسلر گفت: «بیماری همه‌گیر همچنان تأثیر قابل توجهی در بهداشت عمومی در سراسر کشور دارد. ما از آمریکایی‌ها می‌خواهیم برای محافظت از خود، خانواده، دوستان و جوامع خود در خانه‌هایشان در مراسم تحلیف شرکت کنند.»

این کمیته که وظیفه نظارت بر مراسم‌های تحلیف رؤسای‌جمهوری آمریکا را بر عهده دارد، روز چهارشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که در نظر دارد برای مراسم تحلیف بایدن در روز بیستم ژانویه ۲۰۲۱ حضور میهمانان و جمعیت حاضران را محدود کند. این کمیته درحالی که می‌خواهد برخی از آثار مهم سنتی این رویداد را حفظ کند و جنبه‌های جدیدی از دوران همه‌گیری را تصور کند، به همان تیم تولیدکننده‌ای که کنوانسیون ملی دموکراتیک امسال را اداره کرد، روی آورده است. ممکن است ویژگی‌های آن کنوانسیون، مانند تماس  مجازی از هر ایالت، در آن گنجانده شود.

آلن که ضمن حفظ سمت به‌عنوان رئیس دانشگاه دولتی دلاور، به‌طور خصوصی ریاست تیم تحلیف را برعهده دارد، در بیانیه‌ای گفته است این مراسم به‌ خاطر همه‌گیری کرونا محدود خواهد بود.

آلن گفته است: «مراسم تحلیف امسال به‌ خاطر همه‌گیری کرونا متفاوت خواهد بود، اما ما همچنان پیرو سنت‌ آمریکایی، مراسم ادای سوگند و احترام خواهیم داشت. ضمن حفظ  سلامت و امنیت مردم، آنها را در سراسر آمریکا (در این مراسم) شرکت خواهیم داد.»

تیم انتقالی بایدن همچنین اعلام کرده است که «ماجو وارگز»، مدیر سابق اجرایی و مشاور ارشد کارزار انتخاباتی بایدن، در سمت مدیرعامل کمیته تحلیف قرار خواهد گرفت و ارین ویلسون و ایوانا کانسلا معاون‌های او خواهند بود.

مراسم ادای سوگند رئیس‌جمهوری، امسال  به‌ خاطر همه‌گیری کرونا محدودتر خواهد بود و انتظار می‌رود تنها حدود ۱۶۰۰ نفر در آن شرکت کنند.

به گزارش شبکه سی‌ان‌ان، صحبت‌هایی هم در این زمینه مطرح است که کسانی که نزدیک به بایدن خواهند ایستاد، باید پیشتر تحت آزمایش کرونا با نتیجه منفی قرار گرفته باشند.

بایدن در طول کارزارهای انتخاباتی خود گفته بود که مایل نیست در طول مراسم تحلیف از ماسک استفاده کند. کمیته مراسم تحلیف کنگره اما اخیرا گفت کلیه شرکت‌کنندگان در مراسم، باید ماسک زده و فاصله اجتماعی را رعایت کنند.

به گزارش سی‌ان‌ان، تیم موزیک ارتش که در کلیه مراسم تحلیف روسای جمهوری شرکت داشته، همچنان در این مراسم هم قطعه‌هایی خواهد نواخت، اما گروه کُر که معمولا پشت رئیس‌جمهوری مستقر می‌شد، احتمالا در مراسم امسال شرکت نخواهند داشت.

اعضای کنگره نیز امسال به جای دریافت ۲۰۰هزار بلیت برای شرکت در مراسم تحلیف، هر کدام دو بلیت برای خود و برای یک میهمان دریافت خواهند کرد.

کمیته تحلیف ریاست‌جمهوری آمریکا با اعلام اینکه مراسم تحلیف ریاست‌جمهوری امسال با حضور بسیار محدود جمعیت و طبق معمول بیرون از ساختمان کاپیتول یا کاخ کنگره برگزار می‌شود، از مردم این کشور خواست از سفر به منظور حضور در این مراسم خودداری کنند.

 

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.