عادل به سفر قطر کرد!

عادل فردوسی‌پور برای گزارش فینال لیگ قهرمانان آسیا از صفحه اینستاگرام AFC راهی دوحه شد

بعد از حواشی به وجود آمده پیرامون عدم‌خرید حق پخش فینال لیگ قهرمانان آسیا توسط صداوسیمای ایران، AFC با دعوت از عادل فردوسی‌پور برای گزارش این بازی شوک بزرگی به تلویزیون ایران وارد کرد.

در روزهای اخیر اخبار زیادی پیرامون عدم‌خرید حق پخش تلویزیونی دیدار فینال لیگ قهرمانان آسیا که قرار است روز شنبه بین پرسپولیس ایران و اولسان هیوندای کره‌جنوبی برگزار شود، منتشر شد. حتی AFC به همین دلیل اجازه ورود به استادیوم را به خبرنگاران ایرانی نداده و قطر هم برای برخی عوامل صداوسیما از جمله محمدحسین میثاقی ویزا صادر نکرده است.

صداوسیمای ایران که البته در تجربه‌های مشابه توانسته با استفاده از ظرفیت‌های نه‌چندان قانونی مسابقات را پخش کند، واکنش خاصی به این اخبار نداشته و گویا قرار است فردا هم بدون مشکل بازی را از شبکه سوم سیما روی آنتن ببرد.

در این میان اما انتشار خبری از سوی AFC شوک بزرگی را به تلویزیون ایران وارد کرد. عادل فردوسی‌پور که از آخرین گزارش او در تلویزیون ایران بیش از یک‌سال می‌گذرد، با دعوت کنفدراسیون فوتبال آسیا بامداد امروز به قطر سفر کرده تا گزارش زنده فینال لیگ قهرمانان آسیا از اینستاگرام فارسی AFC را برعهده بگیرد. این خبر با استقبال علاقه‌مندان به فوتبال در ایران مواجه شده؛ به شکلی که اینستاگرام فارسی AFC به طرز عجیبی در حال جذب فالوور است و تا لحظه تنظیم این خبر بیش از نیم‌میلیون دنبال‌کننده دارد. این در حالی است که قبل از اعلام خبر گزارش عادل فردوسی‌پور تعداد دنبال‌کنندگان صفحه حدود 200 هزار نفر بوده و به نظر می‌رسد تا زمان شروع بازی حتی به یک میلیون نفر هم برسد.

حتی برخی گمانه‌زنی می‌کنند که ممکن است رکورد لایو اینستاگرامی در زمان برگزاری فینال لیگ قهرمانان در صفحه فارسی اینستاگرام AFC شکسته شود. این شاید یک خبر بد برای صداوسیمای ایران به حساب می‌آید که احتمالا تعداد زیادی از مخاطبان خود را به دلیل علاقه عادل فردوسی‌پور از دست خواهد داد. البته در این میان شایعاتی هم مبنی بر ایجاد اختلاف در استفاده از اینستاگرام در زمان برگزاری فینال لیگ قهرمانان آسیا به گوش می‌رسد که فعلا در حد همان شایعه است و مشخص نیست چقدر به واقعیت نزدیک خواهد شد.

عادل فردوسی‌پور که با سفر به قطر خبر گزارش خود را قطعی کرده، قبل از پرواز در این‌باره می‌گوید: «خوشحالم که بار دیگر می‌توانم برای مردم ایران گزارش کنم. خیلی با فضای اینستاگرامی آشنایی ندارم، اما امیدوارم این گزارش بازخورد خوبی داشته باشد و علاقه‌مندان بتوانند به راحتی آن را تماشا کنند. من دلم برای گزارش‌کردن تنگ شده و امیدوارم مردم هم دل‌شان برای من تنگ شده باشد!»

این اتفاق شاید آغاز راه جدیدی برای عادل فردوسی‌پور باشد که با مصاحبه اخیر مدیر شبکه سه سیما متوجه شد دیگر بعید است بتواند حداقل به این زودی‌ها به عرصه گزارشگری در تلویزیون بازگردد. تنها فعالیت تلویزیونی او فعلا به تهیه‌کنندگی در برنامه فوتبال 120 برمی‌گردد و در بخش گزارشگری مدت‌هاست که مردم صدای عادل را نشنیده‌اند.

بدون شک AFC هم از استقبالی که تا همین لحظه از گزارش عادل فردوسی‌پور شده، رضایت دارد و می‌تواند در بازی نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا این مسیر را ادامه دهد. بعد از مجوز نگرفتن برنامه عادل فردوسی‌پور از تلویزیون‌های اینترنتی، گزارش‌کردن و برنامه‌ساختن در اینستاگرام شاید تنها راه پیش‌روی او در شرایط فعلی به حساب می‌آید.

باید نشست و دید چه آمارهایی از میزان بینندگان لایو صفحه فارسی AFC در زمان برگزاری فینال لیگ قهرمانان آسیا استخراج خواهد شد؛ آن هم برای اتفاقی که تاکنون حتی در صفحه اصلی AFC هم سابقه نداشته است.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.