پایان تبهکاری‌های ماساژور قلابی در کرمان

این فرد از طریق آگهی در فضای مجازی حساب مردم را خالی می کرد

شخصی که با ایجاد کانالی با عنوان ارایه خدمات ماساژ اقدام به کلاهبرداری از افراد می‌کرد، توسط این پلیس دستگیر شد. او در بازجویی‌ها مشکلات مالی را انگیزه خود از این کلاهبرداری اعلام کرد.

چندی پیش شهروندی با مراجعه به پلیس کرمان از یک ماساژور قلابی شکایت کرد. او در رابطه با جزئیات این شکایت گفت: «مدتی قبل در یکی از شبکه‌های اجتماعی با یک آگهی تبلیغاتی با عنوان ارایه خدمات ماساژ برخورد کردم. اما از این طریق مورد کلاهبرداری قرار گرفتم. بنابراین در این خصوص تقاضای رسیدگی دارم.»
با اعلام این شکایت بلافاصله موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت. بنا به اظهارات شاکی، شخصی آگهی با عنوان «ارایه خدمات ماساژ به‌طور 24ساعته با ماساژور خانم و آقا با مدارک بین‌المللی منتشر کرده بود.

او در این آگهی مدعی شد که خدمات هم در سالن هم در محل ارایه می‌شود. همچنین فرد آگهی‌دهنده ادعا کرده بود که ماساژ فول حرفه‌ای» دارند و این آگهی را در فضای مجازی منتشر کرده بود. در این آگهی اعلام شده بود برای انجام خدمات باید ویزیت ثبت شود که از آن طریق افراد را به یک سایت ارجاع می‌داد.

کلاهبرداری از طریق فیشینگ

پس از مراجعه افراد به سایت مورد نظر و تکمیل فرم دریافت ویزیت، آنها به یک درگاه پرداخت الکترونیک ارجاع داده می‌شدن.  غافل از اینکه درگاه پرداخت جعلی و به اصطلاح فیشینگ بوده است.
در ابتدا پس از ثبت اطلاعات کارت بانکی در درگاه پرداخت هیچ وجهی از شاکی کسر نمی‌شد. طعمه‌ها با پیغام مبنی بر عملیات ناموفق مواجه می‌شدند. اما بعد از گذشت چند دقیقه تمام موجودی حساب او برداشت می‌شد.

اعتراف به جرم

سرهنگ امین یادگارنژاد، رئیس‌پلیس فتای استان کرمان درباره جزئیات این پروند گفت: «با اعلام شکایت‌ها موضوع در دستور کار مأموران پلیس قرار گرفت. درنهایت با اقدامات فنی و کارشناسی این پلیس متهم شناسایی شد. متهم پس از دستگیری به این پلیس انتقال داده شد. او در ابتدا منکر هرگونه جرم بود. اما با وجود ادله کافی در بازجویی‌های خود به این کلاهبرداری اعتراف کرد. او هدف خود را از ایجاد این کانال کلاهبرداری و مشکلات مالی اعلام کرد.»

این مقام مسئول از شهروندان خواست: «در زمان استفاده از هر درگاه پرداخت الکترونیک حتما به آدرس آن بانک و امنیت آن توجه کرده و تحت هیچ‌عنوان به افرادی که با وعده‌های مثل ارایه هرگونه خدمات ماساژ و… اعتماد نکرده و اطلاعات حساب خود را برای آنها ارسال نکنند.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.