استقلال خودش را از صدر پایین کشید!

در روز درخشش شاگردان قلعه‌نویی، استقلال با توقف در اصفهان صدر جدول را تقدیم گل‌گهر کرد

در شرایطی که استقلالی‌ها با رسیدن به صدر جدول به آینده تیمشان خوشبین شده بودند، تساوی بدون گل برابر ذوب‌آهن بازهم نشان داد تیم محمود فکری هنوز ضعف‌های زیادی دارد.

با اینکه مصدومیت پرتعداد بازیکنان دست محمود فکری را برای چینش ترکیب اصلی تیمش سخت کرده، اما انتظار می‌رفت استقلال بتواند حداقل برای یک هفته صدر جدول را حفظ کند. رویارویی با ذوب‌آهن که از پنج بازی اخیر خود فقط سه تساوی در کارنامه داشت و حتی یک‌بار هم پیروز نشده بود، می‌توانست فرصتی برای تثبیت صدرنشینی شاگردان فکری باشد، اما مثل بازی‌های قبلی از طرح و برنامه خاصی برای رسیدن به دروازه حریف خبری نبود. حتی در دقایق اولیه بازی نزدیک بود روی اشتباهات مدافعان استقلال، دروازه این تیم باز شود که مثل بازی‌های قبلی رشید مظاهری با یک واکنش تماشایی مانع گل‌خوردن تیمش شد.

استقلال در ادامه برای بازکردن دروازه حریف موقعیت‌های نسبتا پرتعدادی داشت که با بی‌دقتی مهاجمانش هیچ‌کدام تبدیل به گل نشد. از سویی داور هم با ندادن کارت قرمز به مدافع ذوب‌آهن در شرایطی که یک موقعیت صددرصد را از ارسلان مطهری گرفته بود، تصمیم عجیبی گرفت که با اعتراض استقلالی‌ها مواجه شد.

ورود مهدی قائدی به زمین هم گره وسط زمین را برای استقلالی‌ها باز نکرد و بازهم شاهد ارسال‌های متوالی روی دروازه بودیم که با توجه به کوتاه قامت‌بودن مهاجمان استقلال هیچ‌کدام به ثمر ننشست. استقلال در روزی که خودش عامل توقفش در اصفهان بود، دو امتیاز سرنوشت‌ساز را از دست داد تا صدر جدول را بعد از یک هفته از دست بدهد.

گل‌گهر سیرجان بعد از چند هفته ناکامی اما خیلی خوب توانست در بازی خانگی مقابل شهرخودرو از موقعیت‌هایش استفاده کند. گادوین منشا، مهاجم نیجریه گل‌گهر ستاره زمین بود و سه گل را وارد دروازه تیم مشهدی کرد تا هم خودش با اقتدار و 9 گل در صدر جدول گلزنان بایستد و هم تیمش را بار دیگر صدرنشین کند. حالا شاگردان قلعه‌نویی با 13 امتیاز صدرنشین هستند و استقلال با 12 امتیاز در رده دوم است.

تراکتور هم که با هدایت مسعود شجاعی به‌عنوان مربی- بازیکن روزهای خوبی را سپری می‌کند، با شکست پیکان توانست خودش را به مدعیان بالای جدولی برساند و هوادارانش را به آینده امیدوار کند.

در بازی دیگر دیروز پرتکرارترین نتیجه این روزهای لیگ‌برتر فوتبال ایران به دست آمد؛ یعنی تساوی بدون گل. سایپا درحالی که میزبان تیم قعرنشین ماشین‌سازی بود، نتوانست دروازه حریف را باز کند و به یک امتیاز بسنده کرد.

همچنین نفت مسجدسلیمان و فولاد خوزستان که دربی خوزستان را برگزار می‌کردند، تا ثانیه‌های آخر با تساوی بدون گل کار خود را دنبال می‌کردند، اما فولاد در دقیقه 91 دروازه خود را بازشده دید تا سه امتیاز به حساب مسجد سلیمانی‌ها واریز شود.

جدول لیگ‌برتر در پایان هفته هفتم و درحالی که پرسپولیس مثل دو هفته قبلی بازی‌اش با سپاهان به تعویق افتاد، خیلی فشرده و با امتیازات نزدیک تیم‌ها را رده‌بندی کرده. شاید بعد از فینال آسیا فرصت مناسبی برای شاگردان گل‌محمدی باشد که به لیگ برگردند و بتوانند با جمع‌کردن امتیازات بازی‌های عقب‌افتاده به صدر جدول برسند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.