ادکلنی با بوی کتاب!

یکی از کتابفروشی‌های قدیمی آمریکا، ادکلنی ساخته که بوی کتاب‌های قدیمی می‌دهد

«کتابفروشی پاول» عطری با برند «پاولز بای پاولز» به تعداد محدود تولید کرده است که با شبیه‌سازی عطر طومارهای قدیمی، تصویری از هزارتوی کتاب‌ها و کتابخانه‌های مخفی را در ذهن مجسم می‌کند. بازخورد این محصول آنقدر مثبت بوده که در هفته اول پیش‌سفارش‌، 1225 سفارش آنلاین برای خرید این عطر ثبت شده است.

یاسر نوروزی: «کتابفروشی پاول» مشهورترین کتابفروشی شهر پورتلند است که در حال حاضر یکی از رقبای اصلی غول‌های فروشِ کتاب آمریکا همچون آمازون و بارنز اند نوبل به حساب می‌آید. نقدها و تحلیل‌های پاول از کتاب‌های تازه‌ منتشرشده با روزنامه‌ها و سایت‌های ادبی معتبر رقابت می‌کند. پاول که یکی از مشهورترین و معتبرترین کتابفروشی‌های مستقل آمریکاست، در سال ۱۹۷۱ توسط خانواده پاول در مرکز شهر پورتلند تأسیس شد و حالا به دست امیلی پاول، آخرین عضو این خانواده اداره می‌شود. فروشگاه کتاب محبوب پورتلند که بوی ردیف‌های به ظاهر بی‌پایان کتاب‌های جدید و دست دوم آن، طرفداران کتاب را به سمت خود می‌کشد، چندی پیش نخستین عطر مخصوص خود را با رایحه کتاب‌های قدیمی به بازار عرضه کرد.

بسیاری از طرفداران کتاب‌های چاپی معمولا عاشق عطر کتاب‌های قدیمی هستند و دلشان برای بوی کتابفروشی‌ها بخصوص در دوران شیوع کرونا تنگ شده است. «کتابفروشی پاول» عطری با برند «پاولز بای پاولز» به تعداد محدود تولید کرده است که با شبیه‌سازی عطر طومارهای قدیمی، تصویری از هزارتوی کتاب‌ها و کتابخانه‌های مخفی و نوشیدنی‌های خاص پادشاهان فیلسوف را در ذهن مجسم می‌کند. عرضه این عطر با استقبال خوبی از سوی کتاب‌دوستان روبه‌رو شده و بازخوردش آنقدر مثبت بوده که در هفته اول پیش‌سفارش‌، 1225 سفارش آنلاین برای خرید این عطر ثبت شده است.

امیلی پاول، مدیر شرکت و کتابفروشی پاول که علاقه‌اش به کتاب از کودکی و کتابفروشی همسایه شروع شده و کتاب را بهترین هدیه می‌داند، درباره این رایحه جادویی می‌گوید «پاولز بای پاولز» سرگذشت قهرمانان مرد و زن بی‌شماری را به ذهن می‌آورد. اگر می‌خواهید جاودانگی را حس کنید، آن را روی نبض خود بزنید.» اکنون با این عطر شگفت‌انگیز، دوستداران کتاب همیشه می‌توانند حس کتابفروشی پاول و قدم‌زدن میان راهروهای پر از کتاب‌های قدیمی آن را همراه خود داشته باشند. مشتریان، این عطر را با عنوان «ادکلن کتابفروشی» می‌شناسند که عطر و بویی مناسب خانم‌ها و آقایان دارد و بسته‌بندی «پاولز بای پاولز» که در کتابی با جلد مقوایی قرمز روشن راهی بازار شده است، می‌تواند به طرزی نامحسوس روی قفسه‌ای با کتاب‌های دیگر بنشیند. این عطر در یک بطری یک اونسی درون جعبه‌ای با طرح کتاب کنار سایر کتاب‌ها نمایی درخشان دارد. عطری است با بوی کتاب که به ذهن آرامش می‌بخشد. پاول وعده داده و گفته است «کسی که از این عطر استفاده می‌کند، مکانی شگفت‌آور و جادویی را تجربه خواهد کرد که تاکنون فقط در فضای ادبیات شناخته شده است.» او که به تاریخ کشورها علاقه خاصی دارد، پیشنهاد می‌کند آن را در قفسه تاریخ کتابخانه خود جای بدهید تا رایحه تاریخ، افسانه‌ها و اساطیر باستان را همواره حس کنید.

* برگرفته از نشریه کولوسال

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.