نفت در برابر اتوبوس

استاندار تهران از پیگیری وزارت کشور برای تجهیز ناوگان حمل‌ونقل عمومی به روش تهاتری خبر داد

واردات اتوبوس با تهاتر نفت. این تازه‌ترین راهکار برای کمک به ناوگان زهوار دررفته حمل‌ونقل عمومی پایتخت است، که به گفته استاندار تهران، وزارت کشور پیگیر انجام آن است.

انوشیروان محسنی‌بندپی، استاندار تهران از پیگیری وزیر کشور برای واردات اتوبوس به کشور با تهاتر نفت خبر داد.
به گفته او، اتفاقات خوبی در حمل‌ونقل عمومی در حال شکل‌گیری است. وزیر کشور پیگیر است تا از طریق تهاتر فروش نفت بتوانند اتوبوس‌هایی را وارد کشور کنند. همچنین قرار شد قطعات اتوبوس را از خارج خریداری و در اختیار کارخانجات اتوبوس‌سازی کشور قرار دهند تا این کارخانجات نسبت به تأمین و ساخت اتوبوس اقدام کنند.
او البته خرید از تولیدکنندگان داخلی اتوبوس را هم یکی دیگر از برنامه‌های در دست اقدام به منظور تجهیز ناوگان حمل‌ونقل عمومی تهران عنوان کرد و در این‌باره گفت: «اقدامات زیادی در راستای تجهیز حمل‌ونقل عمومی در دست انجام است، اما واقعیت این است که شاید این اقدامات تا دو الی سه‌ماه دیگر پاسخگوی نیاز ما نباشد؛ از همین‌رو برای این مدت نیز قرار شده است ۱۰۰ دستگاه اتوبوس از سپاه در اختیار ناوگان اتوبوسرانی شهر تهران قرار بگیرد. مقدمات این کار آماده شده است و امیدواریم زودتر این اتوبوس‌ها نیز در اختیار ناوگان قرار بگیرد.»
استاندار تهران دربخش دیگری از صحبت‌هایش به وضع بیماری کرونا در مناطق حاشیه‌ای تهران هم گفت: «نگرانی درخصوص بیماری در همه نقاط وجود دارد و هر جایی که به هر حال اطلاعات آن در اختیار شبکه‌های بهداشت و درمان ما قرار نگیرد و به لحاظ فرهنگی هم ضعف سطح سواد سلامت را شاهد باشیم، باید نگرانی نسبت به وضعیت آن مناطق داشته باشیم. البته مراکز بهداشت و درمان در این مناطق نیز پایگاه‌‌های سلامت دارند و این مناطق نیز توسط دانشگاه‌های علوم پزشکی پوشش داده شده و پایگاه‌های سیار در این مناطق نیز ایجاد شده است.»
او ادامه داد: «ما تمام تلاش‌مان را می‌کنیم تا هر کسی در استان‌ تهران سکونت دارد، در سامانه سیب ثبت‌نام شود و تدابیری در حال اتخاذ است که همه آحاد جمعیت استان چه افرادی که در شهرها و شهرستان‌ها و روستاهای استان ساکن هستند و چه افرادی که در مناطق حاشیه استان مستقر شده‌اند، بتوانند در سامانه سیب ثبت‌نام کنند.»
استاندار تهران شرایط کنترل کرونا در سطح استان را روند مثبتی ارزیابی کرد و در این‌باره گفت: «اقدامات خوبی تاکنون در راستای کاهش و کنترل بیماری صورت گرفته و خوشبختانه هم میزان بستری و همچنین میزان مرگ‎ومیر به‌شدت در حال کاهش است و عدم برگزاری دورهمی در شب یلدا می‌تواند به تداوم اقدامات مثبتی که تاکنون صورت گرفته است، کمک کند.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.