حکومت نظامی = اخبار جعلی

ترس دولت آمریکا از توسل ترامپ به قدرت امنیتی

چند مقام ارشد آمریکایی اذعان داشتند از اینکه ترامپ برای تغییر نتیجه انتخابات به سوءاستفاده از قدرتش روی بیاورد، نگران بوده و می‌‌ترسند.

به گزارش پایگاه خبری «آکسیوس»، مسئولان ارشد دولت آمریکا بسیار نگران هستند که مبادا دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری حال حاضر کشور، از قدرت دولتی سوءاستفاده کند تا نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری را تغییر دهد.

این پایگاه خبری به نقل از مقامات آمریکایی نوشت: «ترامپ زمان بسیار زیادی را با کسانی می‌گذراند که به نظریه‌پرداز توطئه و شکاک‌بودن مشهور هستند و به سوءاستفاده آشکار از قدرت، تشویق می‌کنند.»

نگرانی مسئولان کاخ سفید این است که ترامپ به اتخاذ ایده «مایکل فلین» مشاور پیشین امنیت ملی خود برای اعمال حکومت نظامی، استقرار ارتش و تغییر نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری، تمایل دارد.

یک مقام ارشد آمریکایی خاطر نشان می کند: «زمانی که ترامپ به بازنشر توییت‌های محتوی تهدیدها برای زندانی‌کردن سیاسیون و صحبت‌کردن با افراد دارای توهم توطئه می‌پردازد، غیرممکن است که درباره پایان این ماجرا نگران نشد.»

آکسیوس همچنین در ادامه به نقل از مقام دیگری نوشت که در جلسه روز جمعه ترامپ با مشاوران و دستیاران خود، از یک مقام وزارت امنیت داخلی درباره احتمال توقیف دستگاه‌های شمارش آرا سوال کرده و او نیز پاسخ داده که این وزارتخانه صلاحیت لازم را برای این اقدام ندارد.

رودی جولیانی، مشاور حقوقی دونالد ترامپ، تلفنی در این نشست مشارکت کرد. گزارش شده است که او وزارت امنیت داخلی آمریکا را برای توقیف دستگاه‌های اخذ رأی تحت فشار گذاشته است.

روزنامه نیویورک‌تایمز  هم با استناد به منابع گزارش داد، این نشست با داد و بیداد پت سیپولون، مشاور حقوقی کاخ سفید و مارک میدوز، رئیس کارکنان کاخ سفید همراه شد که این ایده را قویا رد می‌کردند.

در این جلسه همچنین سیدنی پاول، وکیلی که ادعاهای جنجالی درباره این انتخابات داشت و ازجمله می‌گفت که هوگو چاوز در تقلب انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نقش داشته و درنهایت از سوی تیم حقوقی ترامپ کنار گذاشته شد، حضور داشت.

در همین حال دونالد ترامپ در واکنش به این اخبار در پیامی توییتری نوشت: حکومت نظامی = اخبار جعلی. باز هم اطلاع‌رسانی بد از روی آگاهی!

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.