قدرت‌نمایی گرگ ایرانی در لاس وگاس بدون مدال!

هادی چوپان برای دومین سال با هزینه شخصی به مسترالمپیا رفت، اما این‌بار دستش از مدال کوتاه ماند

ورزشکاری که سال قبل با ایستادن روی سکوی سومی مسترالمپیا یک مدال تاریخی را برای ورزش ایران کسب کرد، امسال هم با چاشنی عدالت می‌توانست در لاس وگاس مدال‌آور باشد.

نام هادی چوپان از سال قبل بر سر زبان‌ها افتاد؛ زمانی که او به‌عنوان یک ورزشکار حرفه‌ای پرورش‌اندام توانست در بالاترین سطح مسابقات این رشته در جهان نام برای خودش دست‌وپا کند. این ورزشکار که در یکی از شهرستان‌های استان فارس متولد شده، برای دومین سال متوالی با سختی‌های فراوان و بدون کمترین حمایتی از سوی فدراسیون و مسئولان دیگر، توانست ویزای آمریکا را بگیرد و در مسترالمپیا که یکی از مهم‌ترین رویدادهای ورزشی جهان در طول سال به شمار می‌رود، شرکت کند.

از آنجایی که فدراسیون‌های ورزشی در ایران آماتور به حساب می‌آیند و امکان هزینه در بخش حرفه‌ای ندارند، هادی چوپان حتی بعد از مقام سومی سال 2019 در مسترالمپیا هم مورد حمایت هیچ نهادی قرار نگرفت.

او که به گرگ ایرانی مشهور شده و توجه علاقه‌مندان به پرورش‌اندام در دنیا را به خود جلب کرده، امسال هم به اعتقاد کارشناسان این رشته جزو شانس‌های قهرمانی در مسترالمپیا بود. چوپان حتی تا فینال هم پیش رفت و در مرحله مقدماتی نیز به مقام اول دست پیدا کرد، اما در فینال و بین پنج نفر نهایی به‌عنوان چهارمی بسنده کرد تا در یک‌قدمی سکو متوقف شود.

این قهرمان ایرانی که با 1.7میلیون دنبال‌کننده در اینستاگرام از محبوبیت بالایی هم برخوردار است، با هزینه شخصی خودش را به لاس وگاس رساند و در طول یک‌سال اخیر هم برای رسیدن به آمادگی بالا از جیب هزینه کرد. او حتی سال قبل بعد از بازگشت از مسترالمپیا و کسب مقام سومی که یک عنوان تاریخی در ورزش ایران بود، گفته بود: تا گردن زیر بدهی‌ام!

به اعتقاد خیلی از کارشناسان اگر داوران با عدالت در فینال رأی می‌دادند، او می‌توانست به جای ورزشکار مصری حتی عنوان قهرمانی مسترالمپیا را از آنِ خود کند.

بیگ رمی، ورزشکار مصری بود که توانست قهرمان مسترالمپیا 2020 لقب بگیرد و جایزه ۴۰۰هزار دلاری را به خود اختصاص داد. برندون کوری دوم شد و ۱۵۰هزار دلار دریافت کرد و فیل هیث به مدال برنز رسید تا پاداش ۱۰۰هزار دلاری را به جیب بزند.

این‌طور که شنیده می‌شود هادی چوپان هم جایزه 50هزار دلاری دریافت خواهد کرد تا شاید با آن بتواند بخشی از هزینه‌هایی که در یک‌سال اخیر انجام داده را جبران کند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.