زحمت سانسور نکشید!

حذف صدای حمید صفت از تیتراژ شاه‌کش و چند نکته

صدای حمید صفت، خواننده رپی که ‌سال گذشته از اتهام قتل ناپدری‌اش تبرئه شده بود، از تیتراژ فیلم شاه‌کش حذف شد. احتمالا وزارت ارشاد برای این اقدام خود یکی از این دو دلیل را دارد؛ مخالفت با رپ فارسی و پرونده قتلی که درنهایت به تبرئه این خواننده انجامید.

به ‌هرحال سیاست‌های رسمی وزارت ارشاد همیشه در مقابل رپ فارسی بوده و حذف صدای یاس از تیتراژ فیلم بارکد در‌ سال95 هم یکی از نمونه‌های آن است. سوی دیگر ماجرا هم همان‌طور که اشاره شد، به اتفاقی برمی‌گردد که در ‌سال96 مسیر زندگی حمید صفت را تغییر داد. یک اشتباه، یک درگیری و درنهایت قرارگرفتن یک خواننده در پروسه اقرار و دفاع یک پرونده قتل. این پرونده البته با تبرئه حمید صفت ختم به خیر شد ولی انگ آن هنوز از پیشانی‌اش پاک نشده است. حالا دلیل این محرومیت هرچه که باشد، باید از متولیان فرهنگی پرسید که با ادامه رویه‌های نه‌چندان درست گذشته در انتظار چه نتیجه‌ای هستند؟ شاید بد نباشد یادآوری کنیم که همین دست محدودیت‌ها باعث شد تا شادمهر عقیلی برای همیشه ترک وطن کند.
کاش بدانیم که پرورش‌یافتن یک موزیسین با هر سبک و سلیقه‌ای برای سیستم هزینه‌بر است و پراندن او، ازدست‌دادن سرمایه است. به ‌هرحال حمید صفت طرفداران خود را دارد. اکران مردمی فیلم شاه‌کش با حضور او پرشور‌تر شده و تیتراژ شاه‌کش با صدای این خواننده هم که فضای مجازی را پر کرده است، بنابراین دوستان وزارت ارشاد به خود زحمت سانسور و تحریم را ندهند و کمی مهربان‌تر باشند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.