هنوز بی‌نتیجه!

رئیس مرکز اورژانس تهران: ایجاد پایگاه اورژانس در مترو منوط به اختصاص محل مناسب

رایزنی‌ها همچنان بی‌نتیجه! سه‌ سال از تصمیم برای راه‌اندازی پایگاه‌های اورژانس در مترو  می‌گذرد؛ سه‌ سال پیگیری که به گفته رئیس مرکز اورژانس هنوز نتیجه نداده است. «رایزنی‌های بسیاری در این موضوع انجام شده اما به نتیجه خاصی نرسیده، در واقع حدود سه‌ سال است در حال پیگیری این موضوع هستیم.»

پیمان صابریان معتقد است باید از ابتدا در متروهای تهران قسمتی برای ایجاد پایگاه‌های اورژانس در نظر گرفته می‌شد. «متأسفانه این پایگاه‌ها ایجاد نشده است. قرار است در ایستگاه‌های جدیدی که در حال آماده‌سازی‌اند، جایگاهی برای اورژانس هم در نظر گرفته شود.»

به گفته صابریان تدابیر لازم اندیشیده شده، اما نتیجه آن به چندسال آینده موکول می‌شود. «برخی از ایستگاه‌های متروی پایتخت که در حال حاضر فعالند این شرایط را دارند که پایگاه‌های اورژانس در آن ایجاد شود.»

او ادامه می‌دهد: «مهم است در این ایستگاه‌ها هم پایگاه‌های اورژانس داشته باشیم.» به گفته رئیس مرکز اورژانس ایستگاه ارم سبز و نواب موقعیت مناسب برای این کار دارند. «این ایستگاه را هم جانمایی و طوری  برنامه‌ریزی کردیم که برای سایر مأموریت‌های مربوط به منطقه قابل استفاده باشد که آن هم راه‌اندازی نشد.»

صابریان معتقد است نمی‌توان زیر سطح زمین و مختص به هر ایستگاه مترو یک پایگاه داشت. «پایگاه‌های اورژانس در مترو باید در قسمتی که غرفه‌ها مستقرند یا بالاتر از آن ایجاد شود.» رئیس مرکز اورژانس از عدم همکاری شرکت بهره‌برداری متروی تهران گلایه دارد. «شرکت بهره‌برداری مترو برنامه‌های طولانی‌مدتی برای این غرفه‌های دارد، اما این غرفه‌ها را برای ایجاد پایگاه اختصاص ندادند.»

صابریان این پایگاه‌ها را هزینه‌ای بر دوش اورژانس اما به نفع مردم می‌داند. «امسال تقریبا هزینه‌های جاری هر پایگاه حدود یک میلیارد و 700 میلیون تومان بود؛ احداث این پایگاه‌ها فقط به نفع مردم است»

او از رایزنی با شهرداری، شرکت بهره‌برداری مترو و … می‌گوید: «برای 6 ایستگاه درخواست داده بودیم اما اینها اجرا نشد. این در حالی است که این طرح برای اورژانس سودآور نیست.» صابریان این پایگاه‌ها را هزینه‌ای بر دوش اورژانس اما به نفع مردم می‌داند. «امسال تقریبا هزینه‌های جاری هر پایگاه حدود یک میلیارد و 700 میلیون تومان بود.  احداث این پایگاه‌ها فقط به نفع مردم است.» رئیس مرکز اورژانس تهران می‌گوید:«در یک سری از ایستگاه‌های مترو هم درخواست زیاد است و هم در این نقاط از سطح شهر برای رسیدگی سریع به افراد مشکلاتی داریم پس اگر در این نقاط پایگاه‌های اورژانس احداث شود زمان رسیدن بر بالین شهروندان هم کاهش پیدا می‌کند.»

 

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.