افتتاح نخستین فلکه زیرآبی جهان در جزایر فارو

تونلی تماشایی در زیر اقیانوس اطلس که دیروز افتتاح شد

در جزایر فارو یک تونل زیرآبی به درازای بیش از ۱۰ کیلومتر با یک میدان زیرزمینی گشایش یافته است. این سازه توشهاون، پایتخت جزایر فارو را به جزیره ایستوروی متصل می‌کند. این پروژه بزرگ‌ترین پروژه زیرساختی اقیانوس اطلس شمالی است.

شهروندآنلاین: جزایر فارو در اقیانوس اطلس با احداث تونلی به طول بیش از 10 کیلومتر دست به ایجاد یک جاذبه توریستی زده است. تونل‌های زیر‌آب که جزایر استریموی و ایستوروی (جزیره شرقی) را در شبکه‌ای به طول ۱۰کیلومتر به هم وصل می‌کند افتتاح شد. عمیق‌ترین نقطه این شبکه راه‌های زیرآبی ۱۸۷ متر زیر سطح دریاست.

  این تونل دو جزیره فارو را به هم متصل می‌کند. عوارض برای استفاده از این تونل حدود ۷۴ کرون دانمارک است.

به گفته  دست‌اندرکاران این پروژه، این تونل که عبور از آن مشمول پرداخت عوارض می‌شود مدت‌زمان سفر از توشهاون به روناویک و استرندور را از ۶۴ دقیقه به ۱۶ دقیقه کاهش می‌دهد. سفر به کلاکسویک، دومین شهر بزرگ جزایر فارو نیز به جای ۶۸ دقیقه ۳۶ دقیقه زمان خواهد برد.

برای گردشگران جزایر فارو  بخصوص میدان زیرآبی که در مرکز این شبکه تونلی قرار دارد بسیار جذاب خواهد بود. این میدان زیرآبی که از سنگ‌های طبیعی ساخته شده و طراحی آن را هنرمند اهل این جزایر به نام تروندور پاتورسون و ساخت آن را معماری به نام آیدون الیساسن بر عهده داشته بی‌وقفه به رنگ‌های مختلف در می‌آید.

جزایر فارو با جمعیت ۵۰هزار نفری و مناظر چشم‌نواز خود در اقیانوس اطلس شمالی در حدود ۵۰۰ کیلومتری جنوب شرقی ایسلند واقع شده است. این جزایر با اینکه از نظر سیاسی به پادشاهی دانمارک تعلق دارند اما از دولت خودمختاری برخوردارند که امور این منطقه را اداره می‌کند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.