انفجار وحشتناک در آخرین یلدای قرن

انفجار در یک ساختمان 5 طبقه در شب یلدا ساکنان غرب پایتخت را شوکه کرد. این انفجار باعث تخریب چند خانه و خودرو شد.

ساعت یک بامداد یکم دی‌ماه، همسایه‌های یک ساختمان مسکونی در بلوار ابوذر، با شنیدن صدای مهیب انفجار سراسیمه از ساختمان‌های خود بیرون آمدند. ساختمان‌ پنج طبقه در پل پنجم، خیابان وحدت،داخل کوچه داوود آبادی، آوار شده بود. بلافاصله موضوع به سامانه ۱۲۵ مخابره شد.

لحظاتی بعد ستاد فرماندهی آتش‌نشانی تهران، زنگ ایستگاه ۲۴ و ۱۱۳ را به صدا درآورد. نیروهای عملیات را به همراه تیم نجات دو روانه محل حادثه کرد.

بررسی‌ها نشان می‌داد به دلیل نامعلوم طبقه دوم یک ساختمان پنج طبقه دو واحدی به مساحت حدود ۷۰ مترمربع، منفجر شده است. این انفجار  باعث تخریب کامل دو واحد در طبقه سوم و ریزش دیوارهای ضلع جنوبی و شمالی ساختمان شده بود.

خسارت‌های موج انفجار

موج حاصل از این انفجار به حدی بود که شیشه‌های چندین ساختمان دورتر از محل حادثه نیز شکسته شد. آوار حاصل از ریزش ضلع شمالی ساختمان منجر به خسارت شدید به دو خودروی سواری و وانت پارک‌شده داخل کوچه شده بود.

در پی بسته‌شدن درها و ریزش دیوارها ساکنان ساختمان در طبقات بالا محبوس شده بودند. آتش‌نشانان بلافاصله قطع گاز و برق ساختمان را قطع کردند. سپس با تجهیزشدن به وسایل حفاظت انفرادی با رعایت کامل ایمنی وارد ساختمان شدند. مردان آتش به چند گروه  تقسیم شدند و ساکنان را از ساختمان خارج کردند.

2 مصدوم در حادثه مهیب

افسر آماده منطقه هشت عملیات سازمان آتش‌نشانی تهران در ادامه گفت: «در طبقه‌ای که انفجار روی داده بود، زنی ۳۰ساله دچار مصدومیت و سوختگی شدید شده بود. این زن نیز توسط نیروهای عملیات به خارج از ساختمان منتقل شد. مصدوم بلافاصله برای انتقال به مراکز سوانح سوختگی، تحویل عوامل اورژانس شد.»

مردی ۴۰ساله هم  بر اثر تخریب دیوار دچار مصدومیت جزئی شد که برای انجام معاینات اولیه تحویل عوامل اورژانس شد.

در این حادثه موج انفجار باعث شد نمای شمالی ساختمان در وضعیت نیمه معلق و در حالت آوار قرار گیرد. آتش‌نشانان برای برقراری امنیت محل با کمک عوامل انتظامی ایمن‌سازی‌های لازم را انجام دادند. از تردد افراد هم جلوگیری شد.

تخلیه کامل ساختمان صورت گرفت و مأموران با ایمن‌سازی محل حادثه به عملیات خود پایان دادند. همچنین محل حادثه برای جلوگیری از احتمال حوادث بعدی و ارایه تذکرات ایمنی به عوامل شهرداری و شهردار شب تهران تحویل داده شد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
۱ دیدگاه
  1. Not name می‌گوید

    این اتفاق اول دی افتاد نه شب یلدا اینو بفهمین
    ما ساکن همونجا بودیم لطفا دیگه از این لفظ استعاده نگنین غممون یه برابر میشه
    مرسی:(

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.