جنجال تروریستی بین استقلال و پرسپولیس!

نشان‌دادن یک تروریست در پوشش هوادار استقلال در سریال خانه امن واکنش‌های زیادی را در پی داشت

عوامل سریال خانه امن ضمن رد جانبداری از یک تیم، اعلام کردند دوشنبه‌شب هم اتفاق مشابهی برای هوادار پرسپولیس رخ می‌دهد.

پخش سریال «خانه امن» از شبکه اول سیما، یکشنبه‌شب رنگ‌وبوی فوتبالی به خود گرفت. این سریال هم در بخشی از آن یک داستان تروریستی روایت می‌شود، در قسمت چهل‌وچهارم خود سکانسی را در دل خود جای داده بود که فرد تروریست برای بمب‌گذاری وارد ورزشگاه آزادی شد. همراه‌داشتن پرچم استقلال توسط فرد تروریست واکنش‌های عجیبی را از صبح دوشنبه در پی داشت. در واقع این فرد با پوشش هوادار استقلال وارد استادیوم آزادی شده بود؛ موضوعی که انتقاد هواداران واقعی این تیم و حتی باشگاه استقلال را در پی داشته است.

هواداران استقلال از صبح دوشنبه در فضای مجازی شروع به انتقاد کردند و معتقد بودند صداوسیما از تیم رقیب جانبداری می‌کند و با این سکانس سعی در تخریب هواداران استقلال داشته است.

باشگاه استقلال در بیانیه‌ای به این سریال واکنش نشان داد و نوشت: «روز گذشته سکانسی از سریال خانه امن از سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش و در فضای مجازی دست به دست شد که علیرغم همه ارزش‌های بالای این سریال پرمحتوا، صحنه‌ای توهین‌آمیز را به نمایش گذاشت. صحنه نمایش داده شده به قدری منزجرکننده بود که از بیان آن خودداری می‌شود. باشگاه استقلال ضمن اعتراض شدید به این خطای بزرگ، انتظار دارد رئیس محترم سازمان صداوسیما به این معضل که در برنامه‌های آن سازمان پرتکرار هم شده، ورود کرده و ضمن عذرخواهی از سرمایه‌های اصلی باشگاه یعنی هواداران شریف و فهیم، هرچه سریع‌تر نسبت به جبران آن اقدام کند.»

اما ساعات زیادی طول نکشید تا عوامل این سریال به ماجرای این سکانس جنجالی واکنش نشان دادند. ماجرا از این قرار است که عوامل سازنده این سریال، با توجه به حساسیت‌های هواداران فوتبال، قصد داشتند سکانس‌های مربوط به حضور تروریست‌ها را در یکی از بازی‌های تیم‌ملی ایران در ورزشگاه آزادی فیلمبرداری کنند ولی به دلیل عدم برگزاری بازی تیم‌ملی، موفق به انجام این کار نمی‌شوند. به همین دلیل، آنها در شهرآورد 92 میان استقلال و پرسپولیس تصمیم به فیلمبرداری سکانس‌های مربوط به حضور تروریست‌ها را در استادیوم آزادی می‌کنند. برای جلوگیری از تنش میان هواداران، یکی از تروریست‌ها با پرچم آبی در میان هواداران استقلال و دیگری با پرچم قرمز در میان هواداران پرسپولیس حضور پیدا می‌کنند.

اما تدوین این سریال به نحوی بوده است که در قسمت چهل‌وچهارم که شب گذشته پخش شد، تروریست نخست با لباس استقلال نشان داده شد و در قسمت بعدی، تروریست دوم نیز با لباس پرسپولیس در جایگاه سرخپوشان نشان داده خواهد شود؛ قسمتی که قرار است دوشنبه‌شب از شبکه یک سیما پخش شود تا شاید هواداران استقلال به شائبه جانبداری عوامل سریال از یک تیم پایان دهند.

برای شفاف‌سازی بیشتر ابوالفضل صفری، تهیه کننده «خانه امن» هم در مصاحبه‌ای به جنجال‌های به وجود آمده، واکنش نشان داده است: « بسیاری از عوامل سریال «خانه امن» طرفدار استقلال هستند و هرگز قصد توهین به این تیم را نداشته‌اند. امشب هم همین اتفاق مشابه برای پرسپولیس می‌افتد. ماجرایی که در قسمت چهل‌وچهارم نشان داده شد، بر اساس یک داستان واقعی است. هدف این بود تا تأکید شود تروریست‌ها برای انجام اعمال خلاف خود از هرگونه محبوبیت ورزشی و هنری در بین مردم ایران سوء‌استفاده می‌کنند. استفاده از این پرونده واقعی، صرفا به این خاطر بود تا  همه ما هوشیار باشیم و جلوی این سوء‌استفاده‌ها را بگیریم.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
۱ دیدگاه
  1. فهیم می‌گوید

    طرفدارا باشگاه بی جنبه استقلال واسه این سوختن میسوزن که چرا بجای ما پرچم پرسپولیس قهرمان نشون ندادید بعدش که دیدن پرسپولیسیم اومد دهنشون بستن به خاطر علاقه عرق تیمم نبوده

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.