بفرمایید شام آزمایشگاهی!

گوشت پرورش‌یافته در آزمایشگاه برای نخستین‌بار در رستورانی در سنگاپور سرو شد

اتفاق جذاب و تاریخی برای گیاهخوران و دوستداران محیط‌زیست در رستورانی در سنگاپور افتاد! میز شام برای نوجوانانی که خود را «متعهد به ساخت سیاره‌ای بهتر» می‌دانند، چیده شد؛ غذا چیست؟ ناگت مرغ؛ ناگتی که مرغش در آزمایشگاه پر و بال گرفته!

فرشته کیانی، شهروندآنلاین: بفرمایید شام آزمایشگاهی! گوشت مرغ پرورش‌یافته در آزمایشگاه نخستین‌بار در جهان با شروعی تاریخی روز شنبه در رستورانی در سنگاپور سرو شد. سازندگان آن گفتند این محصول می‌تواند به کاهش آسیب‌های زیست‌محیطی در تولید مواد غذایی برای انسان کمک کند.

استارت آپ آمریکایی «ایت جاست» در اوایل ماه جاری گفت بعد از اینکه سنگاپور به‌عنوان نخستین کشور، فروش گوشت تولیدشده بدون ذبح حیوانات را مجاز دانست، محصول این شرکت به ‌صورت ناگت مرغ برای فروش در این دولت- شهر تأیید شده است.

مصرف گوشت حیوانات تهدیدی زیست‌محیطی است، زیرا گاوها گاز متان قوی گلخانه‌ای تولید می‌کنند و این درحالی است که قطع درختان برای ایجاد چراگاه، موانع طبیعی در برابر تغییرات آب و هوایی را نابود می‌کند.

تقاضا برای جایگزین‌های گوشت به دلیل نگرانی‌های روزافزون مصرف‌کنندگان درباره محیط‌زیست و آسایش حیوانات در حال افزایش است. حالا برای نخستین‌بار مرغ پرورش‌یافته در آزمایشگاه در رستورانی در سنگاپور روی میز است.

این شرکت روز چهارشنبه گفت که نخستین فروش تجاری این محصول را برای 1880، رستورانی در اسکله رابرتسون (مرکز تفریحی کنار رودخانه) سنگاپور انجام داده است.

این رستوران عصر شنبه شروع به سرو گوشت کِشت‌شده در آزمایشگاه کرد و گفت نخستین مشتریان آن دانش‌آموزان 14 تا 18ساله «متعهد به ساخت سیاره‌ای بهتر» بودند که برای شروع تاریخی سرو این شام آزمایشگاهی دعوت شدند!

از رسانه‌ها برای این افتتاح دعوت نشد و دلیل آن هم مقررات و محدودیت‌های کرونایی بود.

مارک نیکولسون، مالک و بنیان‌گذار رستوران 1880، استفاده از گوشت‌های پرورشی را «گامی انقلابی برای حل مشکل تغییرات آب و هوا و ایجاد فرصتی برای تغذیه جهان بدون تحت فشار قراردادن سیاره» توصیف کرد.

جاش تتریک، مدیر اجرایی «ایت جاست» این هفته گفت که این کار ما را به جهانی نزدیک می‌کند که برای بیشتر گوشت‌هایی که می‌خوریم، نیازی به تخریب جنگل یا جابه‌جایی زیستگاه حیوانات نیست.

تقاضا برای جایگزین‌های گوشت به دلیل نگرانی‌های روزافزون مصرف‌کنندگان درباره محیط‌زیست و آسایش حیوانات در حال افزایش است، اما سایر محصولات موجود در بازار گیاهی است.

این شرکت گفت پیش‌بینی می‌شود مصرف گوشت تا سال 2050 بیش از 70درصد افزایش یابد و گزینه‌های رشدیافته آزمایشگاهی در تضمین امنیت غذایی نقش دارند.

نگرانی‌ها درباره گران‌بودن انواع گوشت آزمایشگاهی وجود دارد، اما سخنگوی Eat Just گفت که این شرکت پیشرفت چشمگیری در کاهش هزینه‌ها داشته است.

منبع: nst.com

اینجا کلیک کنید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.