مهدی سفیر اهدای زندگی بود

آخرین آرزوی مرد 46 ساله برآورده شد

وصیت مرد میوه‌فروش پس از مرگ مغزی با اهدای اعضای بدنش، عملی شد. پاره‌شدن یک رگ باریک در مغز، این مرد را به بیمارستان کشاند. اهدای عضو آخرین آرزوی این مرد 46ساله بود. او سفیر اهدای زندگی بود. 3 بیمار با اجرایی‌شدن آرزوی مهدی زندگی دوباره هدیه گرفتند.

شهروند آنلاین: مهدی سفیر اهدای زندگی بود ، 46ساله بود، هیچ‌گونه نشانه و علایمی از بیماری نداشت اما ناگهان کارش به بیمارستان کشید. مهدی مثل روزهای قبل به میدان میوه و تره‌بار رفت تا بار میوه را برای شمال بزند و راهی شود. اما هنوز چند دقیقه ‌ای از رسیدن به محل کارش نرسیده بود که ناگهان حالش بد شد. ابتدا همه فکر می‌کردند مهدی دچار مسمومیت شده است. اما وقتی او بی‌حال روی زمین افتاد، همکاران مرد جوان با تماس به اورژانس درخواست کمک کردند.

همه در شوک بودیم

مسعود برادر مهدی ماجرای آن شب را این‌طور بازگو می‌کند: «درخانه نشسته بودم که پسربرادرم تماس گرفت. پسر مهدی گفت که برادرم را به بیمارستان امیرالمومنین منتقل کرده‌اند. با شنیدن این خبر نگران شدم و بلافاصله خودم را به بیمارستان رساندم. همه ما در بهت وحیرت بودیم. مهدی هیچ مشکلی نداشت اما حالا روی تخت بیمارستان بود. وقتی پزشک بیمارستان معاینات تکمیلی را انجام داد، جویای احوال برادرم شدم. پزشک گفت برادر شما از مدتی قبل دچار فشارخون بوده و همین موضوع باعث شده است که یکی از رگ‌های مغزش دچار پارگی شود.»

برادر داغدیده در ادامه گفت: «نمی‌توانستم حرف‌های پزشک را باور کنم. پزشکان زیادی برادرم را معاینه کردند.» باید هرچه سریع‌تر او را به بیمارستانی که دارای اتاق آی‌سی‌یو بود، منتقل می‌کردیم.

شرایط کرونایی بیمارستان‌ها

این ماجرا برای خانواده حاتمی تازه اول ماجرا بود. برادرمهدی گفت: «به خاطر کرونا بخش آی‌سی‌یو اکثر بیمارستان‌ها پر بود و هیچ بیماری را پذیرش نمی‌کردند. به دنبال یک بیمارستان مجهز به بخش آی‌سی‌یو بودیم اما فایده‌ای نداشت. سرانجام یک بیمارستان خصوصی پیدا کردم. چند میلیون تومان پول باید پرداخت می‌کردیم. تهیه پول سخت بود، می‌خواستیم از دوست و آشنا قرض بگیریم. مبلغ بالایی بود. به دنبال جمع‌کردن پول بودیم که از بیمارستان سینا تهران تماس گرفتند. یک تخت در بخش آی‌سی‌یو بیمارستان سینا خالی شده بود. همان موقع برادرم مهدی را به آنجا منتقل کردیم.»

مرگ مغزی

به این ترتیب بود که مهدی در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شد. اما با توجه به آزمایش‌های تکمیلی زنده‌ماندن این مرد معجزه بود.

برادر مهدی می‌گوید: «با توجه به گفته‌های پزشکان این احتمال را می‌دادم که برادرم دیگر به زندگی بازنمی‌گردد. نمی‌خواستم امیدم را از دست بدهم. اما این امیدواری ما زیاد طول نکشید. در آخرین روزهای آذرماه امسال بود که پزشکان مرگ مغزی برادرم را اعلام کردند.»

اهدای عضو

با اعلام مرگ مغزی بیمار حالا خانواده او باید تصمیم می‌گرفتند که با اهدای اعضای بدن او جان چند بیمار را مرگ حتمی نجات دهند. برادر مهدی در این‌باره گفت: «آرزوی برادرم بود که اگر روزی دچار مرگ مغزی شد، اعضای بدنش اهدا شود. حتی خود من هم چندسال پیش از طریق اینترنت فرم اهدای عضو را پرکرده بودم.»

او در ادامه اضافه کرد: «از نظر من و برادرهای دیگرم اهدای عضو مشکلی نداشت. پدرم مخالف بود، اما توانستیم رضایت او را هم بگیریم.»

نجات جان 3 بیمار

دکتر ساناز دهقانی، رئیس واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی بیمارستان سینا در این‌باره گفت: «با رضایت اولیای دم بیمار مرگ مغزی به اتاق عمل منتقل شد. با تلاش پزشکان متخصص کلیه‌ها و کبد او به سه بیمار نیازمند اهدا شد.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.