احیای نسبتا سریع توافق هسته‌ای آسان‌تر شد

گاردین: موافقت اروپایی‌ها با عدم مطالبه پیش‌شرط‌های برجامی از ایران

یک روزنامه انگلیسی گزارش داده وزیران خارجه کشور‌های عضو اتحادیه اروپا موافقت کرده‌اند برای احیای توافق هسته‌ای برجام، پیش‌شرط‌های جدیدی از ایران مطالبه نکنند

 روزنامه گاردین مدعی شده وزرای خارجه کشور‌های عضو اتحادیه اروپا موافقت کرده‌اند ایران و آمریکا بدون نیاز به ایجاد تغییرات در برجام به این توافق هسته‌ای پایبند شوند.
یک روزنامه انگلیسی گزارش داده وزیران خارجه کشور‌های عضو اتحادیه اروپا موافقت کرده‌اند برای احیای توافق هسته‌ای برجام، پیش‌شرط‌های جدیدی از ایران مطالبه نکنند.

روزنامه گاردین با گزارش این خبر نوشت، باور وزیران خارجه اتحادیه اروپا این است که تهران و واشنگتن باید در مرحله فعلی بتوانند بدون آنکه نیازی به تمدید این توافق یا قوی‌تکردن آن باشد، کاملا به آن پایبند شوند.این روزنامه نوشته این گام اروپایی‌ها یکی از موانع بالقوه بازگشت ایران به پایبندی به برجام، در صورت رفع تحریم‌ها از سوی آمریکا و متعهدشدن آن کشور به قطعنامه‌های سازمان ملل را از میان برمی‌دارد.

به نوشته روزنامه گاردین، انگلیس باور دارد که تا زمان شکل‌گیری پیشرفت قابل توجه از سوی آمریکا و ایران برای پایبندی به توافق، مسأاله تعمیم توافق نباید مطرح شود. دومینیک راب، وزیر خارجه انگلیس گفت مهم است که ایران به سمت کاهش تعهدات خود در توافق حرکت نکند.

این روزنامه در بخشی از گزارش خود نوشت: «عدم درخواست اروپا از ایران برای پذیرش اصول یک توافق جدید در این مرحله شاید احیای نسبتا سریع توافق هسته‌ای را آسان‌تر کند.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.