طبابت غیرقانونی به خاطر علاقه به پزشکی

نسخه پزشکی، دست این طبیب قلابی را رو کرد

پزشک قلابی در یکی از درمانگاه‌های شهرستان علی‌آباد کتول دستگیر شد. مهر نسخه پزشکی، دست این طبیب قلابی را رو کرد. هم‌کلاسی قدیمی شاکی با هوشیاری متوجه این موضوع شد و راز این طبابت لو رفت. متهم در نخستین جلسه دادگاه، علاقه زیاد به پزشکی را انگیزه عمل خود عنوان کرد. 

چند روز پیش بود که این پرونده روی میز پلیس علی‌آباد کتول قرار گرفت. متهم از مشخصات و شماره نظام پزشکی فردی که از چند‌سال پیش ساکن استرالیاست، استفاده کرده بود. او با استفاده از همین نام، در یکی از درمانگاه‌های بخش خصوصی علی‌آباد طبابت می‌کرد.

راز نسخه مرموز

مُهر پای نسخه یکی از بیماران این خانم، توجه یکی از پزشکان متخصص استان گلستان را جلب کرد. او در پیگیری‌هایش متوجه شد فردی که با این نام طبابت می‌کند، یکی از هم‌دانشگاهی‌های قدیم او در دانشکده پزشکی است. این پزشک یادش افتاد که این هم‌کلاسی چندسالی است که خارج از کشور زندگی می‌کند.

بنابراین از این موضوع تعجب کرد. او با هم‌کلاسی قدیم خود تماس گرفت و موضوع را اطلاع داد. پزشک ساکن استرالیا پس از متوجه‌شدن موضوع در نامه به نظام پزشکی شهرستان آمل ماجرای این پزشک را لو داد. این پزشک قلابی با شماره نظام پزشکی و مشخصات او طبابت می‌کرد، بنابراین پزشک اصلی از استرالیا خواستار پیگیری این موضوع شد، به این ترتیب هویت پزشک قلابی لو رفت.

علاقه به پزشکی

پزشک قلابی دستگیر شد. او در نخستین جلسه دادگاه علاقه زیاد به پزشکی را انگیزه عمل خود عنوان کرد: «از بچگی عاشق پزشکی بودم. خیلی سعی کردم پزشک شوم، اما موفق نشدم. همیشه آرزو داشتم بیماران را ویزیت کنم، در این زمینه اطلاعات زیادی هم داشتم، برای همین در پیگیری‌هایم متوجه این پزشک که ساکن استرالیاست، شدم و تصمیم گرفتم با نام او طبابت کنم تا به آرزوی دیرینه‌ام برسم، اما یک ماه بیشتر نتوانستم کار کنم و خیلی زود دستگیر شدم.»

سیدباقر طباطبایی، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان علی‌آباد کتول با اعلام این خبر گفت: «پزشک قلابی فقط یک ماه کار طبابت را در یکی از درمانگاه‌های این شهرستان آغاز کرده بود. درحال‌حاضر پرونده او به اتهام تهدید علیه بهداشت عمومی از طریق تجویز دارو و بدون داشتن مدرک پزشکی و استفاده غیرمجاز از عنوان علمی دکتر در دادسرای علی‌آباد درحال رسیدگی است.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.