یک‌میلیارد کلاهبرداری از طریق واتس‌آپ

اعضای این باند ۱۴ نفره در البرز دستگیر شدند

اعضای ۱۴ نفره باند کلاهبرداران حرفه‌ای که از طریق واتس‌آپ با سوژه‌های خود تماس می‌گرفتند، از سوی پلیس فتای البرز دستگیر شدند. این باند حرفه‌ای و گسترده با ترفند برنده‌شدن در قرعه‌کشی مردم را فریب می‌دادند.

چندی پیش تعدادی از شهروندان به پلیس فتا مراجعه کردند. آنها در شکایت خود از یک کلاهبرداری در واتس‌آپ خبر دادند. شخصی ناشناس از طریق واتس‌آپ با آنها تماس گرفته بود. او ادعا می‌کرد که شماره تلفن شما به علت خوش‌حسابی در قرعه‌کشی شرکت همراه اول برنده ۹‌میلیون تومان جایزه شده‌ است.

بنابراین با سخنان فریبنده اطلاعات حساب بانکی آنها را برای واریز جایزه دریافت می‌کرد و بعد از آن نیز موجودی آنها را خالی می‌کردند.

استفاده از آرم صداوسیما

با اعلام این شکایت‌ها رسیدگی به پرونده و شناسایی تماس‌گیرنده در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

با بررسی‌های تخصصی مشخص شد متهمان این پرونده به صورت باندی و از طریق واتس‌آپ با شکات تماس می‌گرفتند. آنها برای جلب اعتماد شهروندان از آرم سازمان صداوسیما به‌عنوان تصویر پروفایل خود استفاده می‌کردند. مردمنیز پس از مشاهده آرم صداوسیما به این افراد اعتماد کرده بودند .

کلاهبرداران پس از فریب‌دادن مالباختگان در سراسر کشور و گرفتن اطلاعات بانکی اقدام به خالی‌کردن حساب آنها می‌کردند. سپس پول واریزی را از طریق دستگاه پوز فروشگاه‌ها صرف خرید کالا، کارت هدیه و خرید سکه کرده بودند.

بازداشت یکی از متهمان

کارشناسان پلیس فتا با انجام اقدامات گسترده پلیسی یکی از متهمان را در یکی از باغ‌ویلاهای کرج شناسایی کردند. آنها طی اقدامی غافلگیرانه متهم را دستگیر کردند. در بازرسی از مخفیگاه او چندین گوشی تلفن همراه و تعدادی کارت بانکی به اسم افراد مختلف کشف شد.

متهم پس از انتقال به پلیس فتا به جرم خود مبنی بر کلاهبرداری از شهروندان با همدستی ۱۳ نفر دیگر اعتراف کرد. او دراین‌باره به مأموران پلیس گفت: «۱۲ نفر از اعضای باند عهده‌‌دار افتتاح حساب و به‌عنوان رابط و نقد‌کننده پول واریزی بودند. دو نفر دیگر نیز با عنوان سرکرده باند فعالیت می‌کردند.»

با این اعترافات و با اقدامات پلیسی سایر اعضای این باند نیز شناسایی و در چندین مرحله دستگیر شدند .

شکایت 50 مالباخته

سرهنگ رسول جلیلیان، سرپرست پلیس ‌فتا البرز با اعلام این خبر گفت: «متهمان با این روش اقدام به بیش از یک‌میلیارد تومان کلاهبرداری از مالباختگان کرده‌اند. تاکنون پنجاه مالباخته نیز شناسایی شده‌اند.»

جلیلیان از مردم خواست چنانچه با این شیوه مورد کلاهبرداری قرار گرفته‌اند، برای طرح شکایت خود به پلیس فتای استان البرز در میدان طالقانی کرج جنب پزشکی قانونی مراجعه کنند.

 

 

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.