مردم به جای آجیل پفک خریدند!

در شب یلدا فروش مزه داغ بود

رئیس اتحادیه سوپرمارکت‌‌داران می‌گوید: «یکی بودجه دارد و برای سفره شب یلدا آجیل خریده است، یکی پول کافی نداشته و به جای آجیل پفک و چیپس را جایگزین کرده است؛ زیرا قیمت این اقلام (چیپس، پفک و …) ارزان‌تر از آجیل است. هر چند که به گفته فروشندگان مواد غذایی قیمت پفک، چیپس و اسنک هم چندان ارزان نیست؛ مثلا قیمت یک اسنک 18 هزار تومان است!

شهروندآنلاین: هر ساله با فرارسیدن شب یلدا تقاضای مردم برای مواد غذایی، میوه و آجیل و خشکبار افزایش می‌یافت اما امسال بسیاری از آجیل‌فروشی‌ها و میوه‌فروشی‌ها مانند سال‌های گذشته شلوغ و پررفت و آمد نبود؛ علت آن را نیز می‌توان در قیمت‌های نجومی یافت. شب یلدای امسال حال و هوای متفاوتی داشت و تداوم شیوع کرونا و مشکلات اقتصادی دو مسأله‌ای بود که شب‌نشینی‌های یلدای امسال را تحت تأثیر قرار داد. حالا قصه بانمک‌تر آن مربوط به جایگزینی مزه ارزانقیمت با آجیل هر ساله است.

رئیس اتحادیه سوپرمارکت‌‌داران می‌گوید: «یکی بودجه دارد و برای سفره شب یلدا آجیل خریده است، یکی پول کافی نداشته و به جای آجیل پفک و چیپس را جایگزین کرده است؛ زیرا قیمت این اقلام (چیپس، پفک و…) ارزان‌تر از آجیل است.»

فعالان بازار می‌گویند در شب یلدا فروش مزه (چیپس، پفک، شکلات و انواع نوشیدنی و…) داغ بود. تعدادی از فروشندگان مواد غذایی می‌گویند به دلیل افزایش قیمت آجیل مردم توان خرید پسته و دیگر اقلام خشکبار را نداشتند و از این‌ رو سراغ سایر تنقلات آمدند.

هر چند که به گفته فروشندگان مواد غذایی قیمت پفک، چیپس و اسنک هم چندان ارزان نیست؛ مثلا قیمت یک اسنک 18هزار تومان است!

سعید درخشانی درباره چرایی افزایش قیمت اسنک گفت: «تولیدکنندگان جنس را به توزیع‌کنندگان گران می‌فروشند و این گرانی تقصیر اصناف نیست؛ به طور کلی قیمت تمام اجناس گران است.»

از آن سو رئیس اتحادیه فروشندگان آجیل معتقد است: «با توجه به محدودیت‌های کرونایی استقبال مردم از خرید آجیل خوب بود. مردم به توصیه‌ها گوش دادند و دورهمی برگزار نکردند.»

مصطفی احمدی گفت: «قیمت آجیل نسبت به پارسال چندان گران نشده است. سال گذشته قیمت آجیل کیلویی حدود 110 هزار تومان بود اما امسال اعلام کردیم که قیمت آجیل از کیلویی 120 تا 170 هزار تومان متغیر بوده است.»

اظهارات احمدی در حالی است که طبق آخرین گزارش‌ها و مشاهدات میدانی قیمت آجیل در سطح شهر تهران بالاتر از این رقم هم مشاهده شده است.

 

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.