8 سال بعد از معجزه لندن؛ بنا و نسل طلایی رودرروی هم!

آقای خاص کشتی ایران، این روزها با شاگردان سابق خود در تقابل عجیبی قرار گرفته است

دعوت نشدن کاپیتان تیم ملی کشتی فرنگی توسط محمد بنا، نه تنها او را شاکی و عصبانی کرده، بلکه یکی دیگر از ستاره‌های سابق کشتی هم حسابی از خجالت بنا درآمده است.

محمد بنا از آنجایی به آقای خاص کشتی ایران مشهور شد که در المپیک 2012 لندن توانست یک نتیجه تاریخی را با یک تیم 6 نفره رقم بزند. او و شاگردانش 3 مدال طلا با خود از لندن به تهران سوغات آوردند که سهم بزرگی از موفقیت‌های کاروان ایران در المپیک را شامل می‌شد؛ اتفاقی که از سوی کارشناسان ورزش به نام معجزه لندن همواره یادآوری می‌شود. حمید سوریان، امید نوروزی و قاسم رضایی، سه شاگرد طلایی بنا در لندن بودند و سعید عبدولی هم بر اساس ادعای خود بنا و دیگر کارشناسان تنها با ناداوری دستش از مدال طلا کوتاه ماند.

با وجود اینکه بیش از 8 سال از آن روزها گذشته، اما ارتباط بین بنا با آن شاگردانش در آن دوره که به نسل طلایی کشتی فرنگی ایران مشهور شده‌اند، همواره صمیمی و نزدیک بوده. حتی اگر بنا از شاگردانش در کادرفنی خود استفاده نکرده، به آنها در مقاطع مختلف بها داده و از آنها تعریف و تمجید کرده. این اواخر اما یک اتفاق عجیب باعث ایجاد اختلاف بین آقای خاص کشتی ایران و شاگردان سابقش شده. سعید عبدولی که تنها بازمانده آن نسل در تیم ملی کشتی فرنگی به حساب می‌آید، با وجود اینکه جزو شانس‌های اصلی کسب مدال طلا برای کشتی ایران در المپیک به شمار می‌رود، توسط بنا به دو اردوی اخیر تیم ملی دعوت نشده.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی در توضیح این اقدام خود پایین بودن آمادگی عبدولی را دلیلی برای دعوت نکردن او عنوان کرده بود؛ موضوعی که با واکنش تند این فرنگی‌کار اندیمشکی همراه شد. عبدولی بدون اشاره به نام بنا صحبت‌های تندی را در یکی از برنامه‌های تلویزیونی خطاب به سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی مطرح کرد.

حالا با گذشت یکی، دو روز از این اتفاق و قرار گرفتن سعید عبدولی در بلک لیست محمد بنا، امید نوروزی، قهرمان المپیک لندن هم پشت عبدولی درآمده و علیه استاد سابق خود صحبت کرده: «سعید عبدولی سال‌ها تجربه و تلاش کرده و کسی حق ندارد او را از اردو دور کند و برایش تصمیم بگیرد. محمد بنا نباید یادش برود که اگر در کشتی فرنگی اسم و رسمی پیدا کرد، به خاطر سال‌ها زحمت و ریاضت قهرمانانی چون حمید سوریان، قاسم رضایی، سعید عبدولی، امیر علی اکبری، مرحوم بابک قربانی و… بود. شما که سعید عبدولی را به خاطر 31 سال سن محکوم می‌کنید که نباید در اردوی تیم ملی شرکت کند، پس خودتان هم به خاطر سن و سالتان نباید در تیم ملی باشید. طبق قوانین، تا 60 سالگی می‌شود سرمربی تیم ملی بود، ما مربیان خوب در سطح کشور زیاد داریم که می‌توانند در کادرفنی قرار بگیرند. اگر جای فدراسیون کشتی بودم، محمد بنا را به عنوان شورای فنی انتخاب می‌کردم، نه سرمربی.»

با این شرایط به نظر می‌رسد محمد بنا وارد یک دعوای علنی با شاگردان سابق خود شده که همواره در سال‌های اخیر عادت داشتند، از یکدیگر دفاع کنند و پشت هم دربیایند. باید دید این فشارها باعث دعوت دوباره سعید عبدولی به تیم ملی خواهد شد یا کار را برای او سخت‌تر از این هم می‌کند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.