نیکول کیدمن علیه خشونت خانگی؛ «پاندمیِ در سایه»

نیکول کیدمن بازیگر سریال تلویزیونی Big Little Lies درباره خشونت خانگی علیه زنان می‌گوید

نیکول کیدمن، بازیگر سریال تلویزیونی Big Little Lies (دروغ‌های کوچک بزرگ) می‌گوید ایفای نقش همسری که با سوءاستفاده و خشونت خانگی روبه‌روست به او دیدی جدید می‌دهد و موضع او را نسبت به این موضوع راسخ‌تر می‌کند. او از افراد خواست مسئولیت شخصی خود را برای کمک به قربانیان «پاندمی در سایه» یعنی «خشونت خانگی» انجام دهند.

فرشته کیانی- شهروندآنلاین: نیکول کیدمن، بازیگر آمریکایی-استرالیایی گفت که چگونه بازی در نقش همسری که در معرض خشونت قرار گرفته در سریال تلویزیونی «دروغ‌های کوچک بزرگ»، به او بینشی درباره وضعیت افرادی که از خشونت در خانه رنج می‌برند، بخشید و تصمیم او را برای استفاده از صدای خود در افزایش آگاهی در این‌باره راسخ‌تر کرد.

او به ‌طور اختصاصی برای گاردین، در جایگاه خود به عنوان سفیر حُسن نیت سازمان ملل متحد در امور زنان، نوشت بازی در نقش سلست، وکیلی که شوهرش او را مورد آزار عاطفی و جسمی قرار داده است، موضع او را در این مورد تقویت کرد.

او نوشت: «وقتی داستان او را تعریف کردم، احساس کردم بسیار در معرض خطر و آسیب‌پذیر هستم و به‌شدت تحقیر شده‌ام؛ با اینکه بازی در نقش این شخصیت در مقایسه با آنچه زنان واقعا هر روز در زمینه خشونت و سوءاستفاده با آن مواجه هستند، چیزی نیست.»

کیدمن تأکید کرد انواع خشونت‌ها علیه زنان و دختران ازجمله آزارهای خیابانی، آزار و اذیت اینترنتی و ازدواج اجباری افزایش یافته است؛ زیرا افزایش بار مالی باعث شده است خانواده‌ها دختران را از مدرسه فرابخوانند.

او ادامه داد: «اما سپس داستان‌های قدرت و مقاومت آنانی را که تاب آورده‌اند و فعالانی را که ملاقات کرده بودم به یاد آوردم و این مرا وادار کرد صدایم را به کسانی که تریبونی برای به اشتراک‌گذاشتن صدای خود ندارند، وام دهم.»

این بازیگر از افراد خواست که مسئولیت شخصی خود را برای کمک به قربانیان «پاندمی در سایه» یعنی «خشونت خانگی» انجام دهند و با دوستانی که ممکن است نگران‌شان باشند، تماس بگیرند.

او مردم را تشویق کرد تا از کانال‌های رسانه‌های اجتماعی خود برای گسترش آگاهی در مورد زنان و دخترانی که برای در امان‌ماندن از کووید-19 در خانه پناه گرفته‌اند، در حالی که خانه، خود مکانی امن نیست، استفاده کنند و اضافه کرد انتظار می‌رود به ازای هر سه ماه قرنطینه، 15 میلیون زن دیگر در سراسر جهان تحت تأثیر خشونت خانگی قرار بگیرند.

او نوشت: «صدای شما مهم است. درباره سوءاستفاده و خشونت و روش‌هایی که می‌توانید از طریق خدمات و منابع موجود کمک کنید، بیاموزید. اگر نگران دوستی هستید که ممکن است در معرض خشونت قرار بگیرد یا احساس امنیت نکند، به او کمک کنید. از کانال‌های رسانه‌های اجتماعی یا فضاهای جامعه خود برای افزایش آگاهی استفاده کنید.»

بر اساس اطلاعات اداره آمار ملی، از هر پنج جرمی که پلیس در نخستین قرنطینه ملی در انگلیس و ولز ثبت کرده است یکی -بیش از یک‌چهارم میلیون- مربوط به خشونت خانگی بوده است.

کیدمن تأکید کرد انواع خشونت‌ها علیه زنان و دختران ازجمله آزارهای خیابانی، آزار و اذیت اینترنتی و ازدواج اجباری افزایش یافته است؛ زیرا افزایش بار مالی باعث شده است خانواده‌ها دختران را از مدرسه فرابخوانند.

او نوشت: «خشونت علیه زنان و دختران قبل از همه‌گیری کرونا گسترده بود. پاندمی چه آن را تداوم ببخشد چه نه، همه ما مسئولیم.»

منبع: گاردین

اینجا کلیک کنید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.