پاسخ ظریف به ترامپ

قراردادن شهروندان خودتان در موقعیت خطر، توجهات را از شکست‌های فاجعه‌بار در داخل منحرف نخواهد کرد

وزیر امورخارجه ایران در پاسخ به گزافه‌گویی ترامپ عنوان کرد: «قراردادن شهروندان خودتان در موقعیت خطر در خارج، توجهات را از شکست‌های فاجعه‌بار در داخل منحرف نخواهد کرد.

شهروندآنلاین: محمدجواد ظریف، وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی ایران، صبح امروز (پنجشنبه) در توییتی در واکنش به توییت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا و ایراد اتهامات بی‌اساس و تهدید ایران نوشت: قراردادن شهروندان خودتان در موقعیت خطر در خارج، توجهات را از شکست‌های فاجعه‌بار در داخل منحرف نخواهد کرد.

وزیر امورخارجه در این توئیت آمار بالای مرگ‌ومیر در آمریکا در پی شیوع کرونا را مورد اشاره قرار داده است.

ظریف همچنین در این توییت به تعدادی از توییت‌های ترامپ در دوران ریاست‌جمهوری اوباما که در آن مدعی شده بود باراک اوباما به ایران حمله خواهد کرد، اشاره کرده است. دونالد ترامپ در پایان دور اول ریاست‌جمهوری باراک اوباما گفته بود که او با تهدید ایران به دنبال پیروزی در انتخابات است. ترامپ در سال ۲۰۱۱ و در زمان ریاست‌جمهوری اوباما در توییتی عنوان کرده بود: «باراک اوباما برای اینکه بار دیگر انتخاب شود، به ایران حمله خواهد کرد».

ترامپ همچنین در سال ۲۰۱۲ نیز در توییتی نوشت که اوباما به دنبال حمله به ایران به منظور پیروزی در انتخابات است. رئیس‌جمهوری فعلی آمریکا در توییت دیگری در سال ۲۰۱۲ نوشته بود: «حالا که تعداد آرای اوباما در نظرسنجی‌ها رو به افول است، باید منتظر باشیم تا حمله‌ای به لیبی یا ایران داشته باشد. او ناامید شده است.»

ترامپ در سال ۲۰۱۳ در طی دور دوم ریاست‌‌جمهوری اوباما نیز در توییتر خود مدعی شده بود: «من پیش‌بینی می‌کنم که اوباما برای حفظ وجهه خود به ایران حمله کند.»

ترامپ رئیس‌جمهوری ایالات متحده بامداد امروز (پنجشنبه) در صفحه توییتر خود، بدون ارایه هیچ مدرکی و صرف به اشتراک گذاشتن تصویری از چند گلوله خمپاره نامشخص، ایران را به انجام حمله راکتی روز یکشنبه به سفارتخانه آمریکا در بغداد متهم کرد.»

او در این توییت نوشت: «سفارتخانه ما در بغداد روز یکشنبه مورد اصابت چندین راکت قرار گرفت. سه راکت عمل نکردند. حدس بزنید از کجا آمده بودند: ایران. اکنون ما زمزمه‌هایی از حملات بیشتر علیه آمریکایی‌ها در عراق می‌شنویم.»

رئیس‌جمهوری آمریکا سپس تهدید کرد: «توصیه ایمنی دوستانه به ایران: اگر یک آمریکایی کشته شود، من ایران را مسئول آن می‌دانم. بازنگری کنید.»

این اتهامات بی‌اساس ترامپ پس از آن صورت می گیرد که در پی حمله راکتی اخیر به منطقه سبز بغداد مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا، نیز اتهاماتی بی‌پایه علیه ایران مطرح و بیانیه‌ای صادر کرده بود که این ادعاهای بی‌اساس از سوی سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه رد شد. او عصر (دوشنبه) در پاسخ به اتهامات تکراری مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا که ایران را در پشت پرده حملات راکتی یکشنبه به منطقه سبز بغداد خوانده، در توییتی نوشت: «اتهامات ضدایرانی پمپئو را که آشکارا با هدف تنش‌آفرینی طرح شده، قویا رد می‌کنیم. ایران هر گونه حمله به اماکن دیپلماتیک را مردود می‌داند.»

خطیب‌زاده تصریح کرد: «حضور نظامی ایالات متحده منبع بی‌ثباتی در منطقه ماست. هیچ میزانی از تحریف نمی‌تواند آمریکا را از شرارت‌هایش مبّرا کند.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.