مجلس آمریکا راه کنگره را بست

واکنش ۱۵۰ قانونگذار دموکرات به تصمیم مهم دولت جدید درباره ایران

صدوپنجاه قانونگذار دموکرات در مجلس نمایندگان آمریکا با ارسال نامه‌ای از تصمیم رئیس‌جمهوری منتخب این کشور برای بازگشت به توافق هسته‌ای ایران حمایت کردند.

 به نوشته روزنامه «جروزالم‌پست» ۱۵۰ قانونگذار دموکرات در مجلس نمایندگان آمریکا بامداد پنجشنبه (به وقت تهران) با امضای نامه‌ای از بازگشت بایدن به توافق هسته‌ای ایران، آن هم بدون هیچ شرط جدیدی، حمایت کردند.

براساس این گزارش، این تعداد امضا برای ردکردن هر گونه اقدام کنگره برای ممانعت از بازگشت دولت احتمالی بایدن به برجام کافی است.

در این نامه آمده است: «ما قویا درخواست شما از ایران برای بازگشت به تبعیت کامل از توافق هسته‌ای، بازگشت آمریکا به این توافق و مذاکرات آتی را تأیید می‌کنیم.»

نمایندگان دموکرات با بیان اینکه دیپلماسی با ایران بهترین راه برای متوقف‌کردن و به عقب برگرداندن برنامه هسته‌ای ایران است، گفتند: «ما در حمایت از شما برای برداشتن گام‌های دیپلماتیک ضروری سریع برای احیای محدودیت‌ها بر برنامه هسته‌ای ایران متحد هستیم.»

پیش از این، روزنامه «لس‌آنجلس تایمز» به نقل از کارشناسان و تحلیلگران سیاسی نوشت علی‌رغم اینکه بازگشت به برجام برای رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا یکی از دشوارترین چالش‌هاست، اما او بعد از به ‌دست گرفتن قدرت، زمان چندانی برای این کار ندارد.

این در حالی است که بایدن در مصاحبه با روزنامه «نیویورک‌تایمز» ضمن تشریح مواضع خود برای ماه‌های اولیه دولت احتمالی‌اش، گفته بود هنوز بر سر موضع بازگشت به برجام، به عنوان «نقطه شروعی برای مذاکرات آتی» و همچنین به شرط تبعیت مجدد ایران از محدودیت‌ها ایستاده است.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.